dijous, 12 d’abril del 2012

HUMMEL, Johann Nepomuk (1778-1837) - Piano Trios Op.83 & Op.96

Obra de Vittorio Reggianini, pintor italià del XIX





Johann Nepomuk Hummel (1778-1837) compositor i pianista eslovac nascut a Pressburg. De tornada mandrosa d'unes vacances santes i meteorològicament plujoses, reiniciem aquest espai musical, si les lleis d'aquest país, les existents i les que vindran, ens ho permeten. En qualsevol cas i a l'espera de la policia implacable de la SGAE i els seus amics, seguirem al nostre ritme i ho farem de la mà de Hummel, l'hereu natural en el temps i espai de Mozart. Personalment, Hummel el considero un dels grans de l'escena musical europea tot i la devaluació que va viure la seva figura i sobretot la seva música tant bon punt va morir. Ara bé, la seva vocació i la seva carrera sempre va estar associada al piano i al seu encant pel qual va escriure gran quantitat d'obres de més o menys nivell segons el gust del client. Avui recuperaré el Trio de piano, violí i violoncel en Mi major Op. 83 i el Trio de piano, violí i violoncel en Mi bemoll major Op.96. Totes elles obres de cambra de Hummel, un autor del qual n'he parlat i en parlaré de forma constant i recurrent fruit de la seva magnífica, extensa i prolífica obra de la qual, no obstant, en trobaríem un però en majúscules, l'absència de treballs simfònics. Tot i l'extensió del seu treball, Hummel no va escriure cap simfonia, un gènere en ebullició al segle XIX de la mà dels seus contemporanis més propers com Beethoven, Schubert o Haydn, al qual substituiria com a membre de la cort dels més que famosos prínceps Esterhazy. Música agradable i sense pretensions per un matí de dijous de temps gris i de polítiques fosques que, tanmateix, la música de Hummel, aquest artista consagrat i virtuós del piano ens va regalar en el seu dia i que avui ens ajudarà, gustosament, a recuperar-nos de les mini però simpàtiques vacances i ens donarà la benvinguda, de nou, a l'art i la música!

Interpretats amb llum pròpia per el Trio Parnassus.

Gaudiu i compartiu!



Font: (on trobareu informació addicional així com dels discs on podeu trobar aquesta obra)

BIOGRAFIA: Johann Nepomuk Hummel (Bratislava, 14 de novembre de 1778 - Weimar, 17 d'octubre de 1837)
SPOTIFY: Hummel: Ballets



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

4 comentaris:

  1. Benvingut Pau! La verdad es que se te ha echado de menos. Y además veo que empiezas fuerte. Nada más y nada menos que con Hummel. Por cierto que para mi gusto y en esto coincido contigo es uno de los grandes pero de los GRANDES, así con mayúsculas. Lamentablemente no consigo escuchar la música. Hago clik y apenas empieza a reproducir se bloquea. Y el caso es que estoy muy interesado porque si bien tengo la suerte de tener un disco con cuatro de sus trios con piano entre los cuales se encuentra el op. 96, no sucede lo mismo con el op.83, que no recuerdo haber escuchado nunca. Probaré más tarde a ver si hay suerte.
    En otro orden de cosas, muchas gracias por tu respuesta en el tema de Raff. Su concierto para piano y una vez más vuelvo a coincidir contigo, también fue una enorme y agradable sorpresa para mi.
    Muchas Gracias
    Saludos!
    Frantisek

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Si me he fijado que falla la música de todos los post. Es un problema del hosting de DivShare que uso para enlazar la música. Imagino que en breve o mañana ya estará arreglado. Ante eso no puedo hacer nada, solamente esperar... Un consejo sería que le des "play", lo pongas en pausa y la música va cargando en stream. Una vez cargado lo podrás reproducir sin problemas.

      Espero que se solucione pronto sino tendré que emigrar, por enésima vez, de servidor.
      Gracias por el comentario y si, sin duda, Hummel fue un enorme compositor!

      Saludos!
      Pau

      Elimina
  2. Que agradables melodias...encantadoras realmente...
    la agragare amis favoritas!!!...., Hummel es todo un descubrimiento para mi
    sublime, encantador y sumamente elegante !!!!

    gracias por compartir con nosotros !!!!

    ResponElimina