- Recordatori de Giovanni Battista Draghi -
En el dia de la commemoració del seu 310è aniversari de decés
Parlem de Pintura...
Jan van Kessel (Antwerpen, bap. 5 d'abril de 1626 - Antwerpen, 17 d'abril de 1679) va ser un pintor flamenc. Descendent d'una destacada saga de pintors, va ser el nét per línia materna de Jan Brueghel i nebot de Jan Brueghel II i de David Teniers II, de qui va ser deixeble. Igual que el seu avi, va conrear una àmplia varietat de gèneres pictòrics, entre els quals van destacar els bodegons, flors, animals, paisatges, al·legories i obres religioses. Com a pintor de flors va manifestar una clara influència del seu avi Jan Brueghel. Però dins d'aquesta temàtica, també podria considerar-se seguidor de Daniel Seghers, pintant gran nombre de garlandes que envolten cartel·les, gairebé sempre al voltant d'escenes realitzades per altres pintors. Va explorar també, encara que amb menor assiduïtat, representacions de caràcter al·legòric i va mostrar un gran interès per a la representació d'animals, mogut probablement per cert interès zoològic. La seva preferència, en aquest camp, es va centrar vers espècies de mida petita, principalment insectes, amfibis, peixos i aus. Mostra excepcional d'aquesta dedicació va ser la sèrie composta per quaranta petits coures coneguda com Les quatre parts del món. En aquestes petites peces va barrejar la descripció precisa d'animals reals i fantàstics, amb vistes de paisatges dels continents coneguts. Per a la representació d'animals es va inspirar, en múltiples ocasions, en obres d'altres pintors. Jan van Kessel va viure la major part de la seva vida a Anvers, ciutat on va morir l'abril de 1679.
Parlem de Música...
Giovanni Battista Draghi (Rimini?, c.1640 - London, bur. 13 de maig de 1708) va ser un compositor italià. Possible germà d'Antonio Draghi, es va formar inicialment a Venècia abans de traslladar-se a Londres, ciutat on a l'entorn del 1665 es va unir com a clavecinista d'una companyia italiana d'òpera liderada per Vincenzo Albrici i Bartolomeo Albrici. A Londres va treballar en aquesta companyia fins que Vincenzo Albrici va abandonar Anglaterra a l'entorn del 1668. No obstant, va seguir a Londres on va treballar com a organista ocasional al servei de la capella catòlica de la reina a Somerset House. També durant aquell període i com a mínim fins el 1696, va treballar de forma activa com a compositor, tant pel que fa a música instrumental com pel que fa a cançons. Com a intèrpret de teclat va gaudir de notable fama i potser motivat per aquesta circumstància va ser nomenat organista de la capella catòlica de James II, lloc on també va treballar de professor de la princesa Anne i de la seva germana Mary. El 1695 va constar com a possible professor de la futura Royal Academy en un temps en què també va compartir amistat i col·laboració amb Purcell. El 1698 va ser pensionat per William III ‘in consideration of near 30 years service in the royal family [household] and of his being incapacitated by the gout’. Com a compositor va ser relativament prolífic destacant, especialment, per la seva obra solemne Song for St Cecilia’s Day (1687). Giovanni Battista Draghi, considerat a un nivell proper al de John Blow, va morir a Londres el maig de 1708.
Nicolaum Visscher (1649-1702) - Les Isles Britanniques qui contiennent les royaumes d'Angleterre (2)
OBRA:
Vocal:
24 Eng. songs, 1683, 1684, 1684, A Duke and no Duke (London, 1685), 1685, 1685, 1685, 1686, 1687, 1687, Quadratum Musicum (London, 1687), 1688, 1692, Gentleman’s Journal (London, 1693), GB-Cfm, for further details see Day-MurrieESB
3 It. songs, 1679, Lbl, 1 ‘altered by Battista Draghi and B.M. Berenclow’
This is the day that the Lord hath made (anthem), lost, mentioned HawkinsH
Song for St Cecilia’s Day (From harmony, from heav’nly harmony; J. Dryden), 1687, Chichester, West Sussex Record Office, GB–Lbl (inc.), Lcm, Ob
Bid the spring that’s now a coming, song, music lost, text in 1683
Dialogue, lost, mentioned in the text of J. Harris’s comedy The City Bride (London, 1696)
Song for Princess Anne’s birthday, perf. 24 Feb 1697, lost, see Tilmouth
Instrumental:
Sonata, g, 2 vn, b, GB-Lbl
Ground, d (The Italian Ground), rec, b, The Delightful Companion (London, 1686), 1695, The Second Part of the Division Flute (London, 1708/R), En
Six Select Sutes of Lessons, hpd (London, 1707), ed. in RRMBE, lvi (1986)
46 miscellaneous pieces, kbd, CDp, Cfm, En, Lbl, Ob, Och, US-LAuc, U, Wc, ed. in RRMBE, lvi (1986)
4 miscellaneous pieces, kbd, GB-Lbl, ed. in Price
Piece, kbd, ed. in RRMBE, lvi (1986), no.51, by H. Purcell, z574/6, US-Wc
The Tempest (semi-op, W. Davenant and J. Dryden, after W. Shakespeare, rev. T. Shadwell), 1674, collab. Locke, Humfrey, J. Banister (i), Reggio; dances by Draghi, lost
Inst music for Locke’s Psyche, 1675, lost
Nicolaum Visscher (1649-1702) - Les Isles Britanniques qui contiennent les royaumes d'Angleterre (2)
OBRA:
Vocal:
24 Eng. songs, 1683, 1684, 1684, A Duke and no Duke (London, 1685), 1685, 1685, 1685, 1686, 1687, 1687, Quadratum Musicum (London, 1687), 1688, 1692, Gentleman’s Journal (London, 1693), GB-Cfm, for further details see Day-MurrieESB
3 It. songs, 1679, Lbl, 1 ‘altered by Battista Draghi and B.M. Berenclow’
This is the day that the Lord hath made (anthem), lost, mentioned HawkinsH
Song for St Cecilia’s Day (From harmony, from heav’nly harmony; J. Dryden), 1687, Chichester, West Sussex Record Office, GB–Lbl (inc.), Lcm, Ob
Bid the spring that’s now a coming, song, music lost, text in 1683
Dialogue, lost, mentioned in the text of J. Harris’s comedy The City Bride (London, 1696)
Song for Princess Anne’s birthday, perf. 24 Feb 1697, lost, see Tilmouth
Instrumental:
Sonata, g, 2 vn, b, GB-Lbl
Ground, d (The Italian Ground), rec, b, The Delightful Companion (London, 1686), 1695, The Second Part of the Division Flute (London, 1708/R), En
Six Select Sutes of Lessons, hpd (London, 1707), ed. in RRMBE, lvi (1986)
46 miscellaneous pieces, kbd, CDp, Cfm, En, Lbl, Ob, Och, US-LAuc, U, Wc, ed. in RRMBE, lvi (1986)
4 miscellaneous pieces, kbd, GB-Lbl, ed. in Price
Piece, kbd, ed. in RRMBE, lvi (1986), no.51, by H. Purcell, z574/6, US-Wc
The Tempest (semi-op, W. Davenant and J. Dryden, after W. Shakespeare, rev. T. Shadwell), 1674, collab. Locke, Humfrey, J. Banister (i), Reggio; dances by Draghi, lost
Inst music for Locke’s Psyche, 1675, lost
Informació addicional...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminamolt agraït, Pau
ResponEliminaСпасибоооооооо!!!!!!!!
ResponElimina