- Recordatori de Pietro degli Antoni -
En el dia de la celebració del seu 379è aniversari de naixement
Thanks to my friend Tassos
Thanks to my friend Tassos
Parlem de Pintura...
Herman van Swanevelt (Woerden, c.1600 - Paris, 1655) va ser un pintor holandès. Va formar part de l'escola desenvolupada a la ciutat d'Utrecht, on va realitzar la seva formació al costat d'Abraham Bloemaert. Seguidament, va viatjar a París, abans d'instal·lar-se a Roma el 1624. A la ciutat italiana va desenvolupar una gran part de la seva carrera, romanent-hi fins el 1641 i col·laborant amb Claude Lorrain i Jan Both. A l'entorn del 1646, va tornar a París, on va viure-hi fins a la seva mort. Swanevelt va treballar principalment la pintura de paisatge, on va tenir una gran importància en la creació i evolució del paisatge italianitzant durant la dècada de 1625 a 1635. Va representar un tipus de natura que no va optar tant pel sentit bucòlic i idíl·lic de la generació anterior, sinó que el va derivar cap a un sentiment heroic que es va convertir en una formulació molt popular. El seu treball al costat de Lorrain va haver d'influir en la seva concepció del paisatge que va dur a terme en els seus llenços, però va mantenir la independència de les seves composicions. En la majoria d'elles va contraposar una zona arbrada sota una llum ombrívola que va contrastar amb una altra més il·luminada, plena d'efectes coloristes, que sovint s'obria en un gran espai. El seu treball, d'estreta col·laboració amb Jan Both, ha fet confusa en ocasions l'atribució de les pintures d'un o altre pintor. Swanevelt va morir a París el 1655.
Parlem de Música...
Pietro Degli Antoni [Antonii] (Bologna, 16 de maig de 1639 - Bologna, 1720) va ser un compositor i instrumentista i italià. Germà de Giovanni Battista Degli Antoni, es va formar a Bolonya, ciutat per altra banda on hi va viure tota la seva vida. Es va iniciar professionalment com a instrumentista d'instruments de vent per a la capella musical de San Petronio, dirigida en aquell temps per Maurizio Cazzati. Poc després, es va unir a l'Accademia dei Filaschisi des de la qual es va promocionar per entrar, també com a membre, de l'Accademia Filarmonica. Allà va gaudir de la categoria de príncep els anys 1676, 1684, 1696, 1700, 1705 i 1708. També a Bolonya va treballar com a mestre de capella de les esglésies de San Giovanni in Monte (1697-c.1712), Santa Maria Maggiore (1680-c.1715) i Santo Stefano (1686-1696). El 1703 es va casar amb la cantant Maria Maddalena Musi. Com a compositor, va ser autor d'obra religiosa, entre ella diversos oratoris, i de música instrumental, destacant diverses col·leccions de suites i sonates. Pietro Degli Antoni va morir a Bolonya el 1720.
OBRA:
Vocal religiosa:
Messa e salmi concertati, 3vv, op.2 (1670)
Cantate da camera, 1v, op.6 (1690)
Motetti sacri, 1v, vns, vas, vc obbl, op.7 (1696)
[3] Messe concertate, 3vv, op.8 (1697)
L’innocenza depressa (orat), 6vv, insts, I-MOe (score)
Lost:
dates indicate publication of libretto
Il S Rocco (orat, G.L. Piccinardi) (1666)
Prologo ed intermedi … L’inganno fortunato (B.G. Balbi) (1671)
Prigiona e morte di S Rocco (orat, F. Ottani) (1673)
Atide (op, T. Stanzani) (1679), collab. G.F. Tosi, G.A. Perti
Il Nabal overo L’ingratitudine punita (orat, A. Sacchi, G. Malisardi, A. Fanti), Bologna, 5 April 1682
Instrumental:
Arie, gighe, balletti, correnti, allemande e sarabande, vn, vle/spinet with vn ad lib, op.1 (1670)
Balletti, correnti e arie diverse, vn, vle, or spinet with other insts, op.3 (1671)
Sonate, vn, bc (org), op.4 (1676)
Suonate, vn, bc (org), op.5 (1686)
Sonate e versetti per tutti li tuoni, op.9 (1712)
1 sonata, 2 vn, bc, 1680.
OBRA:
Vocal religiosa:
Messa e salmi concertati, 3vv, op.2 (1670)
Cantate da camera, 1v, op.6 (1690)
Motetti sacri, 1v, vns, vas, vc obbl, op.7 (1696)
[3] Messe concertate, 3vv, op.8 (1697)
L’innocenza depressa (orat), 6vv, insts, I-MOe (score)
Lost:
dates indicate publication of libretto
Il S Rocco (orat, G.L. Piccinardi) (1666)
Prologo ed intermedi … L’inganno fortunato (B.G. Balbi) (1671)
Prigiona e morte di S Rocco (orat, F. Ottani) (1673)
Atide (op, T. Stanzani) (1679), collab. G.F. Tosi, G.A. Perti
Il Nabal overo L’ingratitudine punita (orat, A. Sacchi, G. Malisardi, A. Fanti), Bologna, 5 April 1682
Instrumental:
Arie, gighe, balletti, correnti, allemande e sarabande, vn, vle/spinet with vn ad lib, op.1 (1670)
Balletti, correnti e arie diverse, vn, vle, or spinet with other insts, op.3 (1671)
Sonate, vn, bc (org), op.4 (1676)
Suonate, vn, bc (org), op.5 (1686)
Sonate e versetti per tutti li tuoni, op.9 (1712)
1 sonata, 2 vn, bc, 1680.
Informació addicional...
AMAZON: DEGLI ANTONI, P. - 12 Sonatas, Op. 4
CPDL: No disponible
SPOTIFY: DEGLI ANTONI, P. - 12 Sonatas, Op. 4
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminamoltes gràcies, Pau
ResponEliminaHola: El disco original está defectuoso con unos clics continuos que hacen muy molesta la audición. Por favor podríais corregirlo. Gracias.
ResponEliminaEn efecto, no se oye bien......
ResponEliminaNew Link for defective listening, please. Thanks
ResponEliminaNot my Rip, sorry. I can't fix it.
EliminaDefective listening? Easy:
https://www.amazon.com/Pietro-Degli-Antoni-Sonatas-Continuo/dp/B017VOCU50
Greetings,
Hola, pues creo que se trato de un mal ripeo si no es del CD ? comprobarlo. Gracias.
ResponEliminaHola: Pero se sigue oyendo con saltos ¿ No se puede rectificar ?
ResponEliminaUn saludo: Si lo descargas y lo ripeas de otras fuentes tal vez pueda oírse bien.
ResponElimina