Obra de William McGregor Paxton (1869-1941), pintor nord-americà (1)
- Recordatori de Frederick Shepherd Converse -
En el dia de la celebració del seu 147è aniversari de naixement
Parlem de Pintura...
William McGregor Paxton (Baltimore, 22 de juny de 1869 - Newton, 13 de maig de 1941) va ser un pintor nord-americà. Nascuda a Baltimore, la família Paxton va arribar a Newton Corner a mitjans de la dècada de 1870, on James, pare de William, es va establir com a proveïdor. Als 18 anys, William va guanyar una beca per assistir al Cowles Art School, on va començar els seus estudis amb Dennis Bunker. Més tard, va estudiar amb Gérôme a París i, al seu retorn a Boston, amb Joseph DeCamp a Cowles. Allà va conèixer a la seva futura esposa, Elizabeth Okie, que en aquell temps també estudiava amb DeCamp. Entre els anys 1906 i 1913 va donar classes al Museum of Fine Arts School de Boston juntament amb altres artistes de la seva època, com Edmund Tarbell i Frank Benson. El 1928 es va convertir en membre de la National Academy of Design. Com a pintor, es va fer especialment conegut pels seus retrats, els quals es van caracteritzar per la seva atenció vers els efectes de la llum i el detall de les figures i teles. La seva temàtica preferida van ser dones joves idealitzades en espais interiors de gran bellesa. William McGregor Paxton va morir a Newton el maig de 1941 mentre pintava un retrat de la seva dona.
Parlem de Música...
Frederick Shepherd Converse (Newton, 5 de gener de 1871 - Westwood, 8 de juny de 1940) va ser un compositor nord-americà. El més jove de set fills, va començar classes de piano amb 10 anys. Ben aviat, va demostrar un talent innat per la composició motivant el seu ingrés a Harvard on es va graduar musicalment "summa cum laude". Poc després va provar fortuna en un negoci privat abans d'orientar-se definitivament vers la música. En aquest sentit, es va traslladar a Boston on va rebre formació de George W. Chadwick. Més tard, i sota recomanació, es va traslladar a Alemanya on va estudiar composició amb Joseph Rheinberger a Munich. Ben aviat, va començar a publicar algunes de les seves obres les quals van ser rebudes amb entusiasme, especialment als Estats Units. De fet, el 1906 va estrenar a Nova York The Pipe of Desire, la que seria una de les primeres òperes nord-americanes. Amb el temps, el seu repertori es va orientar vers el poema simfònic amb el qual es va fer més conegut arreu del món. Frederick Shepherd Converse va morir a Westwood el juny de 1940.
OBRA:
Vocal:
Operas:
The Pipe of Desire (1, G.E. Barton), 1905; Boston, 31 Jan 1906
The Sacrifice (3, Converse and J.A. Macy), 1910; Boston, 3 March 1911
Beauty and the Beast (Sinbad the Sailor) (prol, 3, P. MacKaye), 1913, unperf
The Immigrants (lyric drama, 3, MacKaye), 1914, unperf
La belle dame sans merci (Keats), Bar, orch, 1902;
Laudate Dominum, male chorus, brass, org, 1906;
Job (orat), solo vv, chorus, orch, 1906;
Serenade, S,T, male chorus, fl, hp, small orch, 1907;
Hagar in der Wüste (dramatic narrative, F. von Saar), A, orch, 1908;
Masque of St Louis, 1914;
The Peace Pipe (cant., H. Longfellow), 1915;
The Answer of the Stars (cant., M.A.D Howe), 1919;
The Flight of the Eagle (cant., C.B. Fenno), 1930;
Prophecy, tone poem, S, orch, 1932
Also c24 choral works for mixed/female/male chorus;
c24 songs, 1v, pf
Instrumental:
Orch.:
Youth, ov., 1895, rev. 1897;
Sym. no.1, d, 1898;
Festival March, 1899;
Festival of Pan, romance after J. Keats: Endymion, 1899;
Endymion's Narrative, 1901 [after text by Keats];
Night and Day, 2 poems after W. Whitman, pf, orch, 1901;
Vn Conc., 1902;
Euphrosyne, ov., 1903;
The Mystic Trumpeter, fantasy after Whitman, 1904;
Jeanne d’Arc (incid music, MacKaye), 1906;
Ormazd, tone poem after the ancient Persian Bundehesch, 1911;
Ave atque vale, tone poem, 1916;
Sym. no.2, c, 1919;
Sym. no.3, e, 1921;
Song of the Sea, tone poem after Whitman: On the Beach at Night, 1923
Puritan Passions (film score, after MacKaye: The Scarecrow), 1923;
Scarecrow Sketches, 1924, arr. Elegiac Poem, 1925;
Flivver Ten Million, epic tone poem, 1926;
California, descriptive tone poem, 1927;
American Sketches (Seeing America First), sym. suite, 1928;
Pf Concertino, 1932;
Sym. no.4, F, 1934;
Salutation, concert march, 1935;
Song at Evening, A, small orch, 1937 [arr. of movt from pf sonata];
3 Old-Fashioned Dances, chbr orch, 1938;
Rhapsody, cl, orch, 1938;
Haul Away, Jo!, variations on an American sea shanty, 1939;
Sym. no.5, f, 1939;
Indian Serenade, small orch, [arr. of vocal work]
---
Chbr.:
Str Qt no.1, E , 1896, rev. 1901;
Septet, cl, bn, hn, pf, str trio, 1897:
Str Qt no.2, a, 1904;
Scarecrow Sketches, pf, 1924, arr. orch [from film score Puritan Passions, 1923];
Pf Trio, e, 1932;
Str Qt no.3, e, 1935;
Prelude and Intermezzo, brass sextet, 1938;
2 Lyric Pieces, brass qnt, 1939
Also c12 chamber works;
sonatas for vn, vc, pf;
c24 pf pieces
OBRA:
Vocal:
Operas:
The Pipe of Desire (1, G.E. Barton), 1905; Boston, 31 Jan 1906
The Sacrifice (3, Converse and J.A. Macy), 1910; Boston, 3 March 1911
Beauty and the Beast (Sinbad the Sailor) (prol, 3, P. MacKaye), 1913, unperf
The Immigrants (lyric drama, 3, MacKaye), 1914, unperf
La belle dame sans merci (Keats), Bar, orch, 1902;
Laudate Dominum, male chorus, brass, org, 1906;
Job (orat), solo vv, chorus, orch, 1906;
Serenade, S,T, male chorus, fl, hp, small orch, 1907;
Hagar in der Wüste (dramatic narrative, F. von Saar), A, orch, 1908;
Masque of St Louis, 1914;
The Peace Pipe (cant., H. Longfellow), 1915;
The Answer of the Stars (cant., M.A.D Howe), 1919;
The Flight of the Eagle (cant., C.B. Fenno), 1930;
Prophecy, tone poem, S, orch, 1932
Also c24 choral works for mixed/female/male chorus;
c24 songs, 1v, pf
Instrumental:
Orch.:
Youth, ov., 1895, rev. 1897;
Sym. no.1, d, 1898;
Festival March, 1899;
Festival of Pan, romance after J. Keats: Endymion, 1899;
Endymion's Narrative, 1901 [after text by Keats];
Night and Day, 2 poems after W. Whitman, pf, orch, 1901;
Vn Conc., 1902;
Euphrosyne, ov., 1903;
The Mystic Trumpeter, fantasy after Whitman, 1904;
Jeanne d’Arc (incid music, MacKaye), 1906;
Ormazd, tone poem after the ancient Persian Bundehesch, 1911;
Ave atque vale, tone poem, 1916;
Sym. no.2, c, 1919;
Sym. no.3, e, 1921;
Song of the Sea, tone poem after Whitman: On the Beach at Night, 1923
Puritan Passions (film score, after MacKaye: The Scarecrow), 1923;
Scarecrow Sketches, 1924, arr. Elegiac Poem, 1925;
Flivver Ten Million, epic tone poem, 1926;
California, descriptive tone poem, 1927;
American Sketches (Seeing America First), sym. suite, 1928;
Pf Concertino, 1932;
Sym. no.4, F, 1934;
Salutation, concert march, 1935;
Song at Evening, A, small orch, 1937 [arr. of movt from pf sonata];
3 Old-Fashioned Dances, chbr orch, 1938;
Rhapsody, cl, orch, 1938;
Haul Away, Jo!, variations on an American sea shanty, 1939;
Sym. no.5, f, 1939;
Indian Serenade, small orch, [arr. of vocal work]
---
Chbr.:
Str Qt no.1, E , 1896, rev. 1901;
Septet, cl, bn, hn, pf, str trio, 1897:
Str Qt no.2, a, 1904;
Scarecrow Sketches, pf, 1924, arr. orch [from film score Puritan Passions, 1923];
Pf Trio, e, 1932;
Str Qt no.3, e, 1935;
Prelude and Intermezzo, brass sextet, 1938;
2 Lyric Pieces, brass qnt, 1939
Also c12 chamber works;
sonatas for vn, vc, pf;
c24 pf pieces
Informació addicional...
NAXOS: CONVERSE, F.S. - Mystic Trumpeter (The), Flivver Ten Million & Endymion's Narrative
CPDL: No disponible
SPOTIFY: CONVERSE, F.S. - Mystic Trumpeter (The), Flivver Ten Million & Endymion's Narrative
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Gracias por éste interesante aporte. Excelente Blog.
ResponElimina