Obra de Joseph Caraud (1821-1905), pintor francès (1)
- Recordatori de Nicolás Ledesma -
En el dia de la commemoració del seu 132è aniversari de decés
Parlem de Pintura...
Joseph Caraud (Cluny, 5 de gener de 1821 - París, 1905) va ser un pintor francès. Iniciat en l'art neoclàssic, es va decantar per temàtiques provinents de països com Itàlia (neoclassicisme) o Algèria (orientalisme). A poc a poc i amb el temps va anar canviant concentrant-se en escenes de la vida quotidiana de la noblesa del segle XVIII. Per exemple, Maria Antonieta va ser protagonista de diversos dels seus quadres, com en l'obra 'Madame de Lamballe llegint a Marie Antoinette i a la seva filla Marie Thérese Charlotte'. Els seus quadres van mostrar una pinzellada molt lligada al realisme potser inspirada per aquest moviment que començava a manifestar-se a meitat del segle XIX, amb Gustave Courbet com un dels seus referents més propers. Tanmateix, les composicions de Caraud van mantenir una notable fidelitat al neoclassicisme. Va morir a París el 1905.
Font: En català: No disponible - En castellano: No disponible - In english: Joseph Caraud (1821-1905) - Altres: Joseph Caraud (1821-1905)
Parlem de Música...
Nicolás Ledesma (Grisel, 10 de juliol de 1791 - Bilbo, 4 de gener de 1883) va ser un organista i compositor aragonès. Va ser cantant a l'església del seu poble natal on va començar els seus estudis musicals de solfeig. Ben aviat es va traslladar a Saragossa on va continuar estudiant composició i orgue amb Ferreñac abans d'assolir, als 16 anys, la plaça d'organista i mestre de capella de la Col·legiata de Borja. Posteriorment, va ocupar el mateix càrrec a Tafalla i Calataiud. El 1830 va guanyar per oposició la plaça d'organista de la Catedral de Santiago de Bilbao, ciutat en la qual es va establir la resta de la seva vida. Va redactar un reglament de la seva capella de música i va organitzar un centre de formació musical que va exercir una influència decisiva fins a la creació de les primeres acadèmies i escoles de música durant la dècada de 1860, influència patent en la majoria dels músics bascos del segle XIX. Al marge de les seves activitats a la capella, Ledesma va exercir la docència particular, va ser president de la Societat Filharmònica de Bilbao i membre fundador de la Societat L'Harmonia. La major part de la seva producció musical va ser música sacra, destacant un Stabat Mater, diverses Misses (25), Salms (20), Villancets (40), Lamentacions (4), Motets, Nadales, un Miserere, entre altres, a més de peces per a piano i orgue. Es va retirar de l'activitat musical als 91 anys, morint a Bilbao el gener 1883.
Font: En català: Nicolás Ledesma (1791-1883) - En castellano: Nicolás Ledesma (1791-1883) - In english: No disponible - Altres: Nicolás Ledesma (1791-1883)
Parlem en veu pròpia o en veu d'altri...
Gaudiu i compartiu!
Informació addicional...
AMAZON: Ledesma - Masters of the 19th Century Spanish Music
IMSLP: No disponible
CPDL: No disponible
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaGlad to have you back!
ResponEliminaThanks!!
EliminaHappy New Year!
You have such an "uncanny" ability to find examples of great Music from composers, who are not what one would name as "mainstream". Thank you, the least I can say, we have all benefited from your expertise.
ResponEliminaDear Basin,
EliminaThanks for your kindly words. I am just a musical hunter and forgotten composers are my specialty!
Greetings and Happy New Year!
Pau
Féliz Año Pau! Música muy agradable para terminar el día de un,aunque paisano, totalmente desconocido para mi. La pinturas del día me encanta. Siento debilidad por las escenas que representan despensas o cocinas de los siglos XVIII y XIX. Para terminar, quiero agradecer sinceramente tus palabras de fin de año que representan mucho para mi. Seguir a diario el blog es un auténtico placer. El anterior comentario lo explica de manera insuperable.
ResponEliminaMuchisimas gracias amigo Pau!
Saludos.
Frantisek
Frantisek, Feliz Año!
EliminaUn gran y desconocido paisano tuyo cuya música resulta casi imposible encontrar. Una lástima teniendo en cuenta la belleza de ese piano clásico! De hecho, Aragón fue cuna de notables músicos y muchos Ledesmas! El ejemplo más claro fue el de los Nebra, otra familia imprescindible para entender el siglo XVIII musical en España.
Gracias a ti!
Salut!
Pau
Amigo pau Feliz año!!!
ResponEliminaMuchas gracias por esta rareza musical, éste registro es muy valioso. Espero corresponder a vuestra generosidad.
Fuerte abrazo
Milton
Feliz Año Milton!!!
EliminaEsta será una semana de estar por casa, ya lo verás!
Abrazo fuerte!
Pau
Hello & happy new year...
ResponEliminaYour come back is a pleasure !
Happy New Year!
EliminaThanks!
Pau
Una cosa más que se me olvidó anoche. Al que si conozco es a Juan de Ledesma (c. 1713-1781) cuyas cinco sonatas para violin y bajo son un tesoro nada desdeñable que, si no has escuchado todavía, me atrevo a recomendarte.
ResponEliminaSaludos.
Frantisek
JUAN DE LEDESMA (ca. 1713-1781). Violinista del Real Coliseo de Óperas del Buen Retiro y primer viola de la Real Capilla...
EliminaOtro Ledesma, de hecho lo tengo pero aún no he escuchado! Gracias por la recomendación!
Abrazo!
Pau