Obra d'Enrico Bandini (1807-1888), pintor italià (1)
- Recordatori de Friedrich Kiel -
En el dia de la commemoració del seu 129è aniversari de decés
Parlem de Pintura...
Enrico Bandini (Parma, 13 de setembre de 1807 - Parma, 27 de febrer de 1888) va ser un pintor italià. Es va formar a l'Acadèmia de Belles Arts de Parma amb Giovanni Tebaldi. El 1836 va guanyar el premi anual de la competència amb el treball acadèmic de L'assassinat de Pompeu. La duquessa Maria Luigia li va encarregar El sopar a Emmaus per a l'església parroquial de Sala Baganza. Va fer un viatge d'estudis a Roma on va crear diversos treballs que posteriorment va enviar a Parma tot i que molts d'ells es van perdre. També va ser autor d'algunes còpies parcials d'obres de Rafael com l'Escola d'Atenes. Va ser nomenat inspector de l'Acadèmia de Belles Arts de Parma. Es va especialitzar en el retrat, alguns d'ells conservats a la Pinacoteca Stuard de la seva ciutat natal. Va morir a Parma el febrer de 1888.
Font: En català: No disponible - En castellano: No disponible - In english: No disponible - Altres: Enrico Bandini (1807-1888)
Parlem de Música...
Friedrich Kiel (Puderbach, 8 d'octubre de 1821 - Berlín, 13 de setembre de 1885) va ser un compositor i professor de música alemany. Dotat d'una gran precocitat, als onze anys ja escrivia composicions de notable consistència, després de perfeccionar els seus estudis i de desenvolupar diversos càrrecs, el 1865 va ingressar a l'Acadèmia de Belles Arts de Berlín. El 1866 fou nomenat professor de composició del Conservatori Stern i el 1870 de la Reial Acadèmia de Berlín, en la que va ajudar, de forma determinant, en la formació d'un gran nombre d'alumnes entre ells Jacob Adolf Hägg, Robert Kahn, Arnold Mendelssohn, Zygmunt Noskowski, Charles Villiers Stanford o Ignacy Jan Paderewski, entre molts altres (veure llistat). Les seves composicions, malgrat que no van rebre el reconeixement unànime, mereixen un lloc important en la història de la música, tant per la perfecció de la factura com per la delicadesa de la inspiració. Va rebre nombroses condecoracions les quals, amablement, va rebutjar. A excepció del gènere dramàtic i teatral, va escriure música per a tota classe de gèneres, destacant especialment la seva obra de cambra i la seva producció religiosa de la que cal remarcar els dos rèquiems que va compondre, una Missa solemnis, l'Oratori Christus, un Stabat Mater, un Te Deum... En total quasi un centenar d'obres (opus). Va morir a Berlín el setembre de 1885.
Font: En català: Friedrich Kiel (1821-1885) - En castellano: No disponible - In english: Friedrich Kiel (1821-1885) - Altres: Friedrich Kiel (1821-1885)
Parlem amb veu pròpia...
Informació addicional...
INTÈRPRETS: Megumi Hashiba (piano); Rainer Moog (viola)
RECICLASSICAT: KIEL, Friedrich (1821-1885)
HYPERION: Fuchs & Kiel: Piano Concertos
AMAZON: Romantic Works for Viola & Piano
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaHola Pau!
ResponEliminaPersonalmente me gusta mucho este Concierto que es un ejemplo magnífico de la manera de hacer de Kiel, con la que me identifico plenamente y la cual describes de manera insuperable en la entrada del día. Su obra de cámara, al menos en la que hay participación del piano, es también digna de admiración. Por último, comentar que el Concierto para piano de Fuchs, es, para mi gusto, igualmente soberbio, mucho más apasionado y con un sentimiento romántico más acentuado, eso sí. Fuchs, de cuya música cuento con una notable representación, también me parece un compositor al que merece la pena conocer con cierta profundidad.
En fin, no te preocupes por estar ausente unos días porque los post de esta semana habría que escucharlos una y otra vez.
Como siempre, muchas gracias por todo.
Salut!
Frantisek
Hola Frantisek!
EliminaEl concierto de Fuchs es soberbio, sin duda! Algún día debo hablar de él ya que ciertamente su música bien merece un punto y aparte. También tengo algunas de sus sinfonías... pero aún no las he escuchado, espero hacerlo pronto!
Gracias!!
Salut!
Pau