Obra de Frederick Arthur Bridgman (1847-1928), pintor nord-americà (1)
- Recordatori de George Whitefield Chadwick -
En el dia de la celebració del seu 160è aniversari de naixement
Parlem de Pintura...
Frederick Arthur Bridgman (Tuskegee, 10 de novembre de 1847 - Rouen, 13 de gener de 1928) va ser un pintor orientalista americà. Fill d'un metge, va començar com a dibuixant a Nova York, per l'American Bank Noti Company els anys 1864-1865, mentre estudiava art a la Brooklyn Art Association i a la National Academy of Design. El 1866 va viatjar a París, on es va convertir en pupil de Jean-Léon Gérôme, on va ser profundament influenciat per la delineació precisa de Gérôme, els seus acabats llisos i la preocupació pels temes de l'Orient Mitjà. A partir d'aleshores, París es va convertir en el seu quarter general. Bridgman va fer els seus primers viatge al nord d'Àfrica entre 1872 i 1874, dividint el seu temps entre Algèria i Egipte. Allà va realitzar aproximadament tres-cents dibuixos, que es van convertir en la matèria primera per a diversos olis posteriors. A partir d'aquest moment, Bridgman va abordar les temàtiques orientalistes i el seu treball va obtenir una atenció immediata. La seva gran composició 'The Funeral Procession of a Mummy on the Nile', exposada al Saló de París (1877) i adquirida per James Gordon Bennett, li va valer la Creu de la Legió d'Honor. Se'l va conèixer amb el nom de "el Gérôme nord-americà", tot i que Bridgman va adoptar una estètica més natural. Va morir a Rouen el gener de 1928.
Font: En català: No disponible - En castellano: Frederick Arthur Bridgman (1847-1928) - In english: Frederick Arthur Bridgman (1847-1928) - Altres: Frederick Arthur Bridgman (1847-1928)
Parlem de Música...
George Whitefield Chadwick (Lowell, 13 de novembre de 1854 - Boston, 4 d'abril de 1931) va ser un professor, pianista, organista, director i compositor nord-americà. Va ser una figura destacada de la Segona Escola de compositors de Nova Anglaterra i molt respectat durant la seva vida com a compositor. Va ser també en gran part responsable de la reorganització efectiva del Conservatori de Nova Anglaterra i va ser un dels mestres més influents de la nova música americana. Es va formar inicialment al seu país amb E. Thayer. El 1877 va viatjar a Alemanya on va seguir la seva formació amb Jadassohn, Reinecke i Rheinberger. El 1880 va retornar als Estats Units on va ser nomenat organista de l'església congrecionalista de Boston i professor d'harmonia i composició del New England Conservatory institució en la que després en va ser el director i on va tenir, entre altres, alumnes de la talla de Frederick S Converse. Va contribuir de manera decisiva a la creació d'un estil nacional americà. El seu repertori va ser molt extens i va compondre simfonies, òperes, música de cambra, cançons, etc. Va morir a Boston l'abril de 1931.
OBRA:
Vocal secular:
The Peer and the Pauper (comic operetta, 2, R. Grant), 1884, unperf.
A Quiet Lodging (operetta, 2, A. Bates), Boston, 1 April 1892
Tabasco (burlesque op, 2, R.A. Barnet), 1893–4, Boston, Tremont, 29 Jan 1894 [uses material from The Peer and The Pauper]
Judith (lyric drama, 3, W.C. Langdon, after scenario by Chadwick), concert perf., Worcester, MA, 23 Sept 1901
Everywoman (incid music, W. Browne), New York, Herald Square, 1911
The Padrone (tragic op, 2, D. Stevens, after scenario by Chadwick), 1912, unperf.
Love’s Sacrifice (pastoral op, 1, Stevens), 1916–17, Chicago, 1 Feb 1923 [partly orchd by Chadwick's students]
Vocal coral:
Dedication Ode (H.B. Carpenter), S, A, T, B, SATB, orch, 1883;
Noël (Boston, 1888);
Lovely Rosabelle (W. Scott), S, T, SATB, orch, 1889;
The Pilgrims (F.D. Hemans), SATB, orch, 1890;
Phoenix expirans (cant., Lat. hymn), S, A, T, B, SATB, orch, 1891;
Ode for the Opening of the Chicago World’s Fair (H. Monroe), S, T, SATB, wind ens, orch, 1892;
The Lily Nymph (Bates), S, T, B, B, SATB, orch, 1894–5;
Ecce jam noctis (J.G. Parker, after St Gregory), male vv, org, orch, 1897;
Noël (various texts), pastoral, solo vv, SATB, orch, 1907–8;
37 anthems;
19 choruses, male vv;
20 choruses, female vv
Cançons:
1v, orch: Lochinvar (W. Scott), Bar, orch, 1896;
A Ballad of Trees and the Master (S. Lanier), low/medium v, orch, 1899, version for 1v, pf;
Aghadoe (ballad, J. Todhunter), A, orch, 1910;
The Curfew (H. Longfellow), low/medium v, orch, ?1914;
The Voice of Philomel (D. Stevens), ?1914;
The Fighting Men (M.A. DeWolfe Howe) (1918);
Joshua (humorous song, R.D. Ware), ?1919;
Drake’s Drum (H. Newbold), low/medium v, orch, ?1920
1v, pf: 128 songs incl. 6 Songs, op.14 (Boston, 1885) [incl. The Danza (A. Bates)];
3 Ballads (Boston, 1889);
Bedouin Love Song (B. Taylor) (Boston, 1890);
12 Songs of Brittany (Bates), arr. and harmonized (Boston, 1890);
A Flower Cycle (Bates), 12 songs (Boston, 1892);
[12] Lyrics from Told in the Gate (Boston, Bates) (1897);
4 Irish Songs (Boston, 1910);
5 Songs (Stevens) (New York, 1914);
3 Nautical Songs (Ware, H. Newbolt, A. Conan Doyle) (Boston, 1920)
Instrumental amb orquestra:
Rip Van Winkle, ov., 1879;
Sym. no.1, C, 1881;
Thalia, ov., 1882;
Sym. no.2, B , 1883–5;
The Miller’s Daughter, ov., 1886;
Melpomene, dramatic ov., 1887;
Pastorale Prelude, 1890;
Serenade, F, str, 1890;
Sym. no.3, F, 1893–4;
Tabasco March, band/orch, 1894;
Symphonic Sketches, suite, A, 1895–1904;
Adonais, ov., 1899
Euterpe, ov., 1903;
Cleopatra, sym. poem, 1904;
Sinfonietta, D, 1904;
Suite symphonique, E , 1905–9;
Theme, Variations and Fugue, org, orch, 1908;
Aphrodite, sym. fantasy, 1910–11;
Tam O’Shanter, sym. ballad, 1914–15;
Angel of Death, sym. poem, 1917–18;
Elegy, 1920;
Anniversary Ov., ?1922;
3 pezzi, 1923
Instrumental de cambra:
Str Qt no.1, g, ?1877;
Str Qt no.2, C, 1878;
Str Qt no.3, D, 1885;
Pf Qnt, E , 1887;
Str Qt no.4, e, 1896;
Str Qt no.5, d, 1898
30 pf pieces;
8 org pieces
Literatura:
Harmony: a Course of Study (Boston, MA, 1897/R)
Font: En català: George Whitefield Chadwick (1854-1931) - En castellano: George Whitefield Chadwick (1854-1931) - In english: George Whitefield Chadwick (1854-1931) - Altres: George Whitefield Chadwick (1854-1931)OBRA:
Vocal secular:
The Peer and the Pauper (comic operetta, 2, R. Grant), 1884, unperf.
A Quiet Lodging (operetta, 2, A. Bates), Boston, 1 April 1892
Tabasco (burlesque op, 2, R.A. Barnet), 1893–4, Boston, Tremont, 29 Jan 1894 [uses material from The Peer and The Pauper]
Judith (lyric drama, 3, W.C. Langdon, after scenario by Chadwick), concert perf., Worcester, MA, 23 Sept 1901
Everywoman (incid music, W. Browne), New York, Herald Square, 1911
The Padrone (tragic op, 2, D. Stevens, after scenario by Chadwick), 1912, unperf.
Love’s Sacrifice (pastoral op, 1, Stevens), 1916–17, Chicago, 1 Feb 1923 [partly orchd by Chadwick's students]
Vocal coral:
Dedication Ode (H.B. Carpenter), S, A, T, B, SATB, orch, 1883;
Noël (Boston, 1888);
Lovely Rosabelle (W. Scott), S, T, SATB, orch, 1889;
The Pilgrims (F.D. Hemans), SATB, orch, 1890;
Phoenix expirans (cant., Lat. hymn), S, A, T, B, SATB, orch, 1891;
Ode for the Opening of the Chicago World’s Fair (H. Monroe), S, T, SATB, wind ens, orch, 1892;
The Lily Nymph (Bates), S, T, B, B, SATB, orch, 1894–5;
Ecce jam noctis (J.G. Parker, after St Gregory), male vv, org, orch, 1897;
Noël (various texts), pastoral, solo vv, SATB, orch, 1907–8;
37 anthems;
19 choruses, male vv;
20 choruses, female vv
Cançons:
1v, orch: Lochinvar (W. Scott), Bar, orch, 1896;
A Ballad of Trees and the Master (S. Lanier), low/medium v, orch, 1899, version for 1v, pf;
Aghadoe (ballad, J. Todhunter), A, orch, 1910;
The Curfew (H. Longfellow), low/medium v, orch, ?1914;
The Voice of Philomel (D. Stevens), ?1914;
The Fighting Men (M.A. DeWolfe Howe) (1918);
Joshua (humorous song, R.D. Ware), ?1919;
Drake’s Drum (H. Newbold), low/medium v, orch, ?1920
1v, pf: 128 songs incl. 6 Songs, op.14 (Boston, 1885) [incl. The Danza (A. Bates)];
3 Ballads (Boston, 1889);
Bedouin Love Song (B. Taylor) (Boston, 1890);
12 Songs of Brittany (Bates), arr. and harmonized (Boston, 1890);
A Flower Cycle (Bates), 12 songs (Boston, 1892);
[12] Lyrics from Told in the Gate (Boston, Bates) (1897);
4 Irish Songs (Boston, 1910);
5 Songs (Stevens) (New York, 1914);
3 Nautical Songs (Ware, H. Newbolt, A. Conan Doyle) (Boston, 1920)
Instrumental amb orquestra:
Rip Van Winkle, ov., 1879;
Sym. no.1, C, 1881;
Thalia, ov., 1882;
Sym. no.2, B , 1883–5;
The Miller’s Daughter, ov., 1886;
Melpomene, dramatic ov., 1887;
Pastorale Prelude, 1890;
Serenade, F, str, 1890;
Sym. no.3, F, 1893–4;
Tabasco March, band/orch, 1894;
Symphonic Sketches, suite, A, 1895–1904;
Adonais, ov., 1899
Euterpe, ov., 1903;
Cleopatra, sym. poem, 1904;
Sinfonietta, D, 1904;
Suite symphonique, E , 1905–9;
Theme, Variations and Fugue, org, orch, 1908;
Aphrodite, sym. fantasy, 1910–11;
Tam O’Shanter, sym. ballad, 1914–15;
Angel of Death, sym. poem, 1917–18;
Elegy, 1920;
Anniversary Ov., ?1922;
3 pezzi, 1923
Instrumental de cambra:
Str Qt no.1, g, ?1877;
Str Qt no.2, C, 1878;
Str Qt no.3, D, 1885;
Pf Qnt, E , 1887;
Str Qt no.4, e, 1896;
Str Qt no.5, d, 1898
30 pf pieces;
8 org pieces
Literatura:
Harmony: a Course of Study (Boston, MA, 1897/R)
Parlem amb veu pròpia...
Gaudiu i compartiu!
Informació addicional...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaGRACIAAAAAAAAS,SUPER OPUS.TAPIRMAN
Elimina:-)
EliminaMany thanks and regards from The Netherlands.
ResponEliminaVeel dank en groeten uiit Nederland
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaPodría regalarnos el link, por favor? Mil gracias.
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaRepost please this cd.gracias!
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina