dilluns, 10 de juny del 2019

SCHULZ, Johann Abraham Peter (1747-1800) - Piano works

Gabriel Constant Vaucher (1768-1814) - Portrait d’une femme et d’une enfant tenant une colombe (1800)
Obra de Gabriel Constant Vaucher (1768-1814), pintor suís (1)


- Recordatori de Johann Abraham Peter Schulz -
En el dia de la commemoració del seu 219è aniversari de decés



Parlem de Pintura...

Gabriel Constant Vaucher (Genf, 15 de juny de 1768 - Genf, 26 d'abril de 1814) va ser un pintor suís. Fill d'Abraham Vaucher, entre els anys 1780 i 1782 va rebre formació de l'Acadèmia de Belles Arts de Ginebra. El 1782 es va traslladar a Roma on va estudiar amb el pintor Jean-Pierre Saint-Ours. Des d'allà va viatjar a Parma on va ser condecorat per la seva obra Alexander und sein Arzt Philippe. Al seu retorn a Suïssa, i després de rebre la influència de la pintura i arquitectura clàssica italiana, es va iniciar com a pintor independent realitzant obres de temàtica històrica i retrats la majoria dels quals en un estil neoclàssic molt evident. El 1789 va començar a exposar regularment al Salon des Société des Arts de Ginebra. Com a professor, van destacar els seus alumnes Joseph Hornung i Abraham Constantin. Gabriel Constant Vaucher va morir a Genf l'abril de 1814.



Parlem de Música...

Johann Abraham Peter Schulz [Schultz] (Lüneburg, 31 de març de 1747 - Schwedt an der Oder, 10 de juny de 1800) va ser un director i compositor alemany. Es va formar inicialment en teologia a la Lateinschulen de Lüneburg, ciutat on ben aviat va rebre instrucció musical de l'organista J.C. Schmügel. A l'entorn del 1762 va viatjar amb la seva mare Lüchow i posteriorment a Berlín, ciutat on va rebre formació de Johann Kirnberger. El 1768 va assolir el seu primer càrrec oficial al servei de la princesa Sapieha Woiwodin von Smolensk amb qui va iniciar una extensa gira europea. El 1773 va tornar a Berlín on va treballar com a col·laborador d'articles musicals de l'Allgemeine Theorie der schönen Künste de J.G. Sulzer. El 1776, i gràcies a la recomanació de Reichardt, va ser nomenat director musical del teatre francès de Berlín posició que l'any 1778 va assolir també en el teatre privat de la princesa Friederike Luise. A l'entorn del 1780, i després de conèixer l'obra de Gluck, va decidir explorar el gènere teatral amb el qual es va fer conegut, especialment a Dinamarca, país on el 1787 va assolir el càrrec de Hofkapellmeister i director del Teatre Reial de Copenhagen. El 1795 es va jubilar per problemes de salut. Com a compositor, i a banda de la seva producció teatral, va ser admirat per les seves nombroses cançons. Johann Abraham Peter Schulz va morir a Schwedt an der Oder el juny de 1800.

Johann Abraham Peter Schulz (1794) (2)

OBRA:

Vocal secular:

Stage:
Das Opfer der Nymphen (prol, C.W. Ramler), Berlin, Koch’s, 24 Jan 1774, lost
Clarissa, oder Das unbekannte Dienstmädchen (operette, 3, J.C. Bock), Berlin, Döbbelin’s, 26 May 1775, 8 songs in Lieder im Volkston
Musique de l’impromptu (cmda, 1), c1779, B-Bc
La fée urgèle, ou Ce qui plait aux dames (comédie avec ariettes, 4, C.S. Favart), 1780–81, ?Rheinsberg, 1782, rev. and Ger. trans. as Was den Damen gefällt, Berlin, National, 1789, vs, D-Bsb
La vérité (épilogue, G. de Morveau), Rheinsberg, 1784, lost
Panomphée (divertissement), c1785, lost
Athalie (op, 5, Schulz and F.C. Cramer, after J. Racine), Rheinsberg, Frach Theatre, 1785; rev. Berlin, Corsicascher Konzertsaal, 1786; choruses, songs, in Polyhymnia, vs (Hamburg and Kiel, 1786)
Minona oder Die Angelsachsen (tragisches Melodrama, 4, H. Gerstenberg), Hamburg, 1786, lost
Aline, reine de Golconde (op, 4, M.-J. Sédaine), Rheinsberg, sum. 1787, vs, ed. C.F. Cramer (Copenhagen, 1790)
Indtoget (Spl, 2, P.A. Heiberg), 1789–90, Copenhagen, 26 Feb 1793, vs (Copenhagen, 1793)
Høstgildet (Spl, 1, T. Thaarup), Copenhagen, Kongelige, 16 Sept 1790, vs (Copenhagen, 1790)
Peters bryllup (Spl, 2, T. Thaarup), Copenhagen, 12 Dec 1793, vs (Copenhagen, ?1791)
Miscellaneous pieces for stage works, most in collections, incl. 1 for Die Hochzeit des Figaro, 2 for Le barbier de Seville, 1 for Goetz von Berlichingen

Lieder:
[25] Gesänge am Clavier (Berlin and Leipzig, 1779)
[48] Lieder im Volkston, i (Berlin, 1782, 2/1785); ii–iii (Berlin, 1785–90); Dan. trans. as Viser og sange (Copenhagen, 1792)
Johann Peter Uzens lyrische Gedichte religiösen Inhalts (Hamburg, 1784, 2/1794);
Dan. trans. as Hellige sange forfattede af de tydske digtere Uz (Copenhagen, 1785)
Religiöse Oden und Lieder aus den besten deutschen Dichtern (Hamburg, 1786, 2/1792)
Gedichte von Friederike Brun, geboren Münter (Zürich, 1795) (incl. 7 set by Schulz]
Many others pubd singly and in 18th-century periodicals and anthologies

Other:
Aria de bravura: Moi seule au temple de mémoire, S, orch (Berlin, 1786), lost;
Freund, ich achte nicht des Mahles (round), 2 S, T, B (Hamburg, ?1804);
Ah, que l’amour est chose jolie, S, inst, and 21 polyphonic songs, A-Wn;
4 arias, D-Bsb; Chansons italiennes (Berlin, 1782), cited in GerberL

Vocal religiosa:

Orats:
Maria og Johannes (Passion orat, J. Ewald), 1787–8, vs, ed. C.F. Cramer (Copenhagen, 1789), score (Copenhagen, 1791);
Christi død (Passion orat, J. Baggesen), Passion oratorio, Christiansborg, 1792, D-Bsb;
Frelserens sidste Stund (Passion orat, V.K. Hjort), Copenhagen, March 1794, Ger. trans., Bsb;
Das Lob Gottes, A-Wn

Cants.:
Vater, bester lebe, lv, orch, Berlin, 1774, D-Bsb;
Universitets-kantata til dod af H. v. Stampe (T. Thaarup), Copenhagen, 1789;
Kantata til Kronprinds Fredericks formoeling (Schönheyder), Copenhagen, 1790;
Sorge-sange da Prindsesse Sophie Frederike bisattes (T. Thaarup), Roskilde, cathedral, 28 Dec 1794;
Jesu Minde (Passion cant.), 1794;
Der Versöhnungstod, 4vv, orch (Leipzig, 1810) [arr. from slow movts of J. Haydn: syms. hI: 93, 87, 98, 80, 99 and Str Qt hIII: 74];
Dank ich Gott an deine Güte, 4vv, orch (Leipzig, 1811) [arr. from 2nd movt of J. Haydn: sym. hI: 104]

Other sacred:
Vor dir, o Ewiger (motet, C. Lavater), 4vv, in Reichardt: Musikalisches Kunstmagazin (Berlin, 1782);
Gott Jehova sey hoch gepreiset (hymn, T. Thaarup), chorus, orch, 1790, vs (Copenhagen, 1793);
Jesu dydens milde lører (Passion motet, T. Thaarup), Copenhagen, 1790;
TeD (T. Thaarup), Copenhagen, 1792;
Gud, du es stor (hymn, E. Storm), 4vv, inst, 1792, D-Bsb, and Lovsang (J. Baggesen), 1793, Bsb, vss, pubd together (Copenhagen, c1795);
Lysenes vader (hymn, C. Friman, after Horace), 1793, Bsb;
Laudate Dominum omnes gentes, psalm, and Te splendor et virtus patris per vespera S Michaelis archangeli (hymn), both 4vv, inst, A-Wn;
Zu Zions Höhen, 4vv, lost [formerly in library of the Singakademie, Berlin];
2 choruses, 4vv, D-Bsb;
Others in 18th-century periodicals

Instrumental:

6 diverses pièces, op.1, hpd/pf (Berlin and Amsterdam, 1776);
Sonata, op.2, hpd (Berlin, 1778);
Largo, glass harmonica, in AMZ, ii (1799–1800), suppl.i;
Sonate, kbd, vn, D-Bsb;
Waltzer und Eccossai, kbd, 1800, cited in MGG1;
Entractes, 2 vn, va, bc, 2 bn, B-Bc;
Others in contemporary anthologies
MSS in Royal Library, Copenhagen

Literatura:

Music articles from S to Z (others collab. Kirnberger) in J.G. Sulzer: Allgemeine Theorie der schönen Künste (Leipzig, 1771–4 and later edns)
with J.P. Kirnberger: Die wahren Grundsätze zum Gebrauch der Harmonie … als ein zusatz zu der Kunst des reinen Satzes in der Musik (Berlin, 1773/R, 2/1793)
Entwurf einer neuen und leichtverständlichen Musiktablatur (Berlin, 1786)
Gedanken über den Einfluss der Musik auf die Bildung eines Volks (Copenhagen, 1790; Dan. trans., 1790)
Über den Choral und die ältere Literatur desselben (Erfurt, 2/1872) [1st edn unknown] 



Informació addicional... 

INTERPRETS: Thomas Trondhjem (piano)
AMAZON: SCHULZ - Piano works
SPOTIFY: No disponible



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

2 comentaris:

  1. Felicidades Pau!
    Espero que todo te vaya tan estupendamente como el blog para el cual se me acaban los calificativos y no deseo repetirme más.
    Gracias por tanta belleza y tantos buenos momentos.
    Un fuerte abrazo.
    Frantisek

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Frantisek!
      El blog es mi salvavidas ante el implacable paso del tiempo y sus terribles consecuencias...
      Espero y deseo lo mejor para ti y tu familia!
      Abrazo fuerte y gracias de nuevo!
      Pau

      Elimina