dimarts, 20 de desembre del 2016

HADLEY, Henry Kimball (1871-1937) - Salome Op. 55 (1905)

Henry Herbert La Thangue - Ligurian Roses
Obra d'Henry Herbert La Thangue (1859-1929), pintor anglès.


- Recordatori d'Henry Kimball Hadley -
En el dia de la celebració del seu 145è aniversari de naixement



Parlem de Pintura...

Henry Herbert La Thangue (Croydon, 19 de gener de 1859 - London, 21 de desembre de 1929) va ser un pintor anglès. Es va formar al Dulwich College on va conèixer els pintors Stanhope Forbes i Frederick Goodall. Poc després va estudiar poc temps a la Lambeth School of Art abans d'entrar a la Royal Academy of Arts de Londres el 1874. El desembre de 1879 va rebre la seva primera medalla d'or iniciant poc després la seva carrera de pintor. A França va rebre formació de Jean-Léon Gérôme a l'Ecole des Beaux-Arts de París, ciutat on va rebre la influència dels pintors naturalistes. Entre els anys 1881 i 1882 va treballar a la costa de Bretanya amb Forbes i Bastien-Lepage. Anys més tard va tornar a Anglaterra on es va instal·lar a Norfolk com a pintor d'escenes pastorals i amb un marcat caràcter social. Els darrers anys va mostrar un progressiu interès per l'impressionisme francès viatjant a França en diverses ocasions. Abans de la Primera Guerra Mundial va realitzar una exposició a Leicester que el va consagrar com a pintor sent a partir d'aleshores molt apreciat pels col·leccionistes d'art. Els darrers anys va viatjar diverses vegades per Europa tornant a Londres cap al final de la seva vida, morint en aquesta ciutat el desembre de 1929.

Font: En català: No disponible En castellano: No disponible In english: Henry Herbert La Thangue (1859-1929) - Altres: Henry Herbert La Thangue (1859-1929)



Parlem de Música...

Henry Kimball Hadley (Somerville, 20 de desembre de 1871 - New York, 6 de setembre de 1937) va ser un director i compositor americà. Es va formar inicialment al piano i violí amb el seu pare. Poc després va rebre formació d'harmonia amb Emery i de contrapunt i composició amb Chadwick, Mandyczewski i Thuille. De tots ells, va ser Chadwick de qui va rebre major influència compartint amistat la resta de la seva vida. El 1905 i després d'un viatge a Londres, va conèixer l'obra de Richard Strauss la qual va causar notable impressió en Hadley. A Europa va ser nomenat, el 1907, director del Mainz Stadttheater en un càrrec que va mantenir fins el 1909 abans de tornar als EUA, on va ser director de la Seattle Symphony Orchestra entre els anys 1909 i 1911 i de la San Francisco Symphony Orchestra entre els anys 1911 i 1915. De tornada a Nova York, va ser director associat de la New York Philharmonic Orchestra entre els anys 1920 i 1927 i membre fundador i director de la Manhattan Symphony Orchestra. Des d'aquests càrrecs i a banda de compondre habitualment, va promoure activament la música dels seus contemporanis americans. També va ser director esporàdic al Japó i a Sud-America. Kimball Hadley va morir a Nova York el setembre de 1937.

OBRA:

Vocal secular:

Dramatic:
Happy Jack (operetta, S.F. Batchelder), 1897
Nancy Brown (operetta, F. Ranken), op.63, 1903, New York, 1903
Safié (op, 1, E. Oxenford, after a Persian legend), op.63, Mainz, Stadt, 4 April 1909
The Atonement of Pan (music drama, J. Redding), 1912, Sonoma County, CA, 10 Aug 1912
The Pearl Girl (operetta, W.J. Hurlburt), op.73
Azora, the Daughter of Montezuma (op, 3, D. Stevens), op.80, 1914, Chicago, Auditorium, 26 Dec 1917
The Masque of Newark (pageant, T. Stevens), 1916, Newark, 1916
Bianca (op, 1, G. Stewart, after C. Goldoni: La locandiera), op.79, 1917, New York, Park, 18 Oct 1918
Cleopatra's Night (op, 2, A.L. Pollock, after T. Gautier), op.90, 1918, New York, Met, 31 Jan 1920
Semper virens (music-drama, Redding), op.97, 1923, Sonoma County, 1923
The Fire Prince (operetta, Stevens), Schenectady, NY, 1924
A Night in Old Paris (op, 1, F. Truesdell, after G. McDonough), 1924, private perf. New York, Dec 1924; NBC Radio, 20 Jan 1930
The Legend of Hani (music drama, J. Cravens), 1933, Sonoma County, 29 July 1933
The Red Flame (musical, L. Anderson)

Other:
The Fairies (W. Allingham), op.3, S, SATB, orch/pf (1894);
Lelawala (ballade, G.F.R. Anderson), op.13, SATB, orch (1898);
In Music's Praise (cant., Anderson), op.21, S, T, B, SATB, orch, 1898;
The Princess of Ys (cant., E.W. Mumford), op.34, women's vv/mixed vv, orch (1903);
A Legend of Granada (cant., Mumford), op.45, S, Bar, SSAA (New York, 1904);
Merlin and Vivian (lyric drama, Mumford), op.52, solo vv, SATB, orch, 1906;
The Fate of Princess Kiyo (cant., Oxenford), op.58, S, S, SSAA, orch (New York, 1907)
The Nightingale and the Rose (cant., E.W. Grant), op.54, S, SSAA, orch (New York, 1911);
The Golden Prince (cant., D. Stevens, after O. Wilde), S, Bar, SSAA, orch (New York, 1914);
Music, an Ode (H. Van Dyke), op.75, solo vv, SATB, orch, 1915;
The Fairy Thorn (cant., C.B. Fenno), op.76, S, Mez, female vv, pf/orch (New York, 1917);
In Arcady (idyll, E.F. Weatherly), op.83, SATB, orch;
The New Earth (ode, L.A. Garnett), op.85, S, A, T, B, SATB, orch, 1919;
Mirtil in Arcadia (pastoral, Garnett), op.100, solo vv, nar, SATB, children's chorus, orch, 1926;
The Admiral of the Seas (cant., Fenno), T, SATB, orch (1928);
Belshazzar (cant., Garnett), op.112, solo vv, SATB, orch, 1932
Over 200 songs

Vocal religiosa:

Prophecy and Fulfillment (Pss., hymns), Christmas cant., op.91, S, A, T, SATB, orch, 1922
Resurgam (orat, Garnett), op.98, S, A, T, B, SATB, orch, 1922;
Anthems and other choral pieces;

Instrumental:

Orch.:
Ballet Suite, op.16, 1895;
Festival March, op.5, orch, band, 1897;
Sym. no.1 ‘Youth and Life’, d, op.25, 1897;
Sym. no.2 ‘The Four Seasons’, f, op.30, 1901;
Herod, ov., F, op.31, 1901;
In Bohemia, ov., E , op.28, 1902;
Oriental Suite, op.32, 1903;
Sym. Fantasia, E , op.46, 1904;
Salome, tone poem, E, op.55, 1905–6;
Sym. no.3, b, op.60, 1906;
Konzertstück, e, op.61, vc, orch, 1907;
The Culprit Fay, rhapsody, e, op.62, 1908
Lucifer, tone poem, C, op.66, 1910;
Sym. no.4 ‘North, East, South, and West’, d, op.64, 1911;
The Atonement of Pan, suite, 1912 [from op];
Silhouettes, suite, E , op.77, 1918;
Othello, ov., f , op.96, 1919;
The Ocean, tone poem, E , op.99, 1920–21;
Suite ancienne, F, op.108, 1924 [orig. vc, pf];
Streets of Pekin, suite, A, 1930;
San Francisco, suite, C, op.121, 1931;
Youth Triumphant, ov., band (1931);
Alma mater, ov., A , op.122 (Boston, 1932);
The Legend of Hani, suite, 1933 [from op];
Scherzo diabolique, D, op.135, 1934;
Sym. no.5 ‘Connecticut’, c, op.140, 1935;

Other works:
Sonata, op.23, vn, pf, 1895;
Str Qt no.1, op.24, c1896;
Pf Trio no.1, op.26, c1896;
Pf Qnt, op.50 (New York, 1919);
When a Man Loves, film score, 1926;
Pf Trio no.2, 1933;
Str Qt no.2, op.132, 1934;
pf pieces 

Font: En català: Henry Kimball Hadley (1871-1937) En castellano: Henry Kimball Hadley (1871-1937) In english: Henry Kimball Hadley (1871-1937) - Altres: Henry Kimball Hadley (1871-1937)



Parlem en veu pròpia o en veu d'altri...

Hadley was a tireless and effective advocate of American music, both in performance and as a lecturer. In 1933 he founded the National Association for American Composers and Conductors, which endowed the Henry Hadley Memorial Library (the Americana Collection), now housed at the New York Public Library. He also founded the Berkshire Music Festival (1934) and conducted the orchestra there for the first two seasons. He was elected to the American Academy of Arts and Letters in 1924. Hadley's abundant compositions were written in a conventional, late Romantic and expressive style; they were popular in his lifetime, and received repeated performances but mixed critical reaction, though their fluency and technical excellence was universally praised. He was awarded the Paderewski Prize in 1901 for his Second Symphony. Hadley wrote several works for his brother Arthur (1874–1936), a cellist, including the Konzertstück op.61. His opera Cleopatra's Night was given by the Metropolitan Opera and was the first work to be conducted there by its composer (though not in its first performances). Hadley was commissioned by the Vitaphone Company to compose and conduct what may have been ‘the first musical score to be recorded and played in synchronism with an entire motion picture’ (Canfield) for When a Man Loves (released November 1926). In 1933 the Musical Courier could call Hadley ‘probably the most important composer in the contemporary American musical scene’, but his standing as a composer has since declined and it is perhaps first as a conductor and promoter of American music that he deserves recognition. The Henry Hadley Foundation was established in 1938 in New York to promote cooperation among American musicians and to provide scholarships and financial aid for the training and encouragement of American composers.

GROVE MUSIC ONLINE (source/font: aquí)

Gaudiu i compartiu! 



Informació addicional... 

INTERPRETS: BBC Concert Orchestra; Rebecca Miller (conductor)
AMAZON: HADLEY, H.K. - Salome & San Francisco
CPDL: No disponible
SPOTIFY: HADLEY, H.K. - Salome & San Francisco



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

3 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Graaaaaaaaacias,Master,una gema,todos opus desconocidoooooos!!!! Feliz Navidad,amigo.

    ResponElimina