dilluns, 11 de setembre del 2017

KUHLAU, Friedrich (1786-1832) - Flute Sonata Op.83 (1827)

Pierre-Antoine Demachy (1723-1807) - Fantastical architectural studies with figures
Obra de Pierre-Antoine Demachy (1723-1807), pintor francès (1)


- Recordatori de Friedrich Kuhlau -
En el dia de la celebració del seu 231è aniversari de naixement



Parlem de Pintura...

Pierre-Antoine Demachy (Paris, 17 de setembre de 1723 - Paris, 10 de setembre de 1807) va ser un pintor francès. Actiu durant la segona meitat del segle XVIII, Demachy es va especialitzar en pintures de ruïnes, decoracions arquitectòniques i vistes de París. Fill d'un mestre fuster, va ser alumne de Servandoni, l'escenògraf més gran de l'època a França, d'origen italià. Més tard va rebre el reconeixement de 'pintor d'arquitectura' de la Reial Acadèmia de Pintura i Escultura de París. A partir del 1757, i fins el 1802, va exhibir les seves obres al Saló de París. Després de la mort del pintor Jacques-François Amand, es va instal·lar al Palau del Louvre on el seu taller de pintura es va fer molt popular i concorregut. Especialista reconegut en el seu gènere, Demachy va ser nomenat més tard professor de perspectiva de la Reial Acadèmia de Pintura i Escultura de París. Va morir en aquesta ciutat el setembre de 1807.



Parlem de Música...

Friedrich Kuhlau (Uelzen, 11 de setembre de 1786 - København, 12 de març de 1832) va ser un compositor danès d'ascendència alemanya. De família humil, es va traslladar a Lüneburg a l'entorn del 1793, ciutat on el 1796 va perdre l'ull dret en un accident. El 1802, i després d'uns anys de nomadisme familiar, es va instal·lar a Hamburg. Allà va rebre la primera instrucció musical de C.F.G. Schwencke, Stadtkantor i Musikdirektor d'Hamburg. A partir del 1804 va començar a participar en diversos recitals com a pianista en un any en què també va començar a publicar les seves primeres obres, principalment cançons i peces per a flauta i piano. El 1810 i després de la invasió francesa d'Hamburg, es va traslladar a Copenhagen on ràpidament va entrar a formar part de la vida musical de la ciutat. Allà va treballar com a professor de piano i compositor abans de ser nomenat músic de cambra de la cort. El seu èxit va arribar aviat amb la representació del singspiel Røverborgen el 1814. A partir del 1816 va treballar com a mestre del cor del Det Kongelige Teater, on també va estrenar la seva òpera Trylleharpen el 1817. A partir de la dècada del 1820 la seva popularitat va assolir el seu màxim amb la representació el 1824 de la seva òpera Lulu però especialment amb la seva obra Elverhøj (1828). Els anys següents es va dedicar a viatjar per Europa i Escandinàvia retornant a Copenhagen cap al final de la seva vida on, arruïnat i malalt, va morir el març de 1832.

OBRA:

Vocal secular:

Stage:
first performed in Copenhagen, Kongelige Teater, unless otherwise stated
MSS of full scores in DK-Kk unless otherwise stated
Amors Triumph, 1803–4, ov., Hamburg, 3 March 1804, lost
Røverborgen [The Robbers' Castle] (Spl, 3, A. Oehlenschläger, after C.L. Heyne), 26 May 1814, vs (Copenhagen, 1815), ov., S, 3rd ser., ci
Eurydice in Tartarus (lyric-dramatic scene, J. Baggesen), op.47, 17 June 1816 [partly re-used in Lulu], ov., arr. pf duet, S, 1st ser., x
Trylleharpen [The Magic Harp] (Spl, 2, Baggesen), op.27, 30 Jan 1817, autograph; ov. (1820)
Alfred (Spl, 3, A. von Kotzebue, trans. L.C. Sander), 1817, unperf., inc., lost
Aandsprøven, eller Krigseventyret [The Mental Trial, or The War Adventure] (Spl, 2, L. Kruse), 1819, unperf., inc., lost
Elisa, eller Venskab og Kjaerlighed [Elisa, or Friendship and Love] (lyrisk drama, 3, C.J. Boye), op.29, 17 April 1820, vs (Copenhagen, 1820–21)
Lulu (romantische Oper, 3, C.C.F. Güntelberg, after A.J. Liebeskind: Lulu, oder Die Zauberflöte), op.65, 29 Oct 1824, vs (Hamburg, 1825; Copenhagen, 1825)
William Shakespeare (incid music, 4, Boye), op.74, 28 March 1826, vs, S, 1st ser., iii, ov., S, 3rd ser., lvii
Hugo og Adelheid (Spl, 3, Boye), op.107, 29 Oct 1827, vs (Copenhagen, 1838)
Elverhøj [The Elf Hill] (incid music, 5, J.L. Heiberg), op.100, 6 Nov 1828, vs (Copenhagen, 1829), ov., S, 3rd ser., xi, Acts 4–5, S, 3rd ser., ccxli, clxiii
Trillingbrødrene fra Damask [The Triplet Brothers from Damascus] (incid music, 5, Oehlenschläger), op.115, 1 Sept 1830, autograph, vs (Copenhagen, 1831), ov., arr. pf duet, S, 1st ser., xviii

Choral:
An die Freude (F. von Schiller), solo vv, chorus, orch, 1813, frag.;
Kantatino, 2 S, chorus, fl, str, 1814;
12 Comic Canons, 3, male vv (?1821–2);
Die Feier des Wohlwollens (cant., Sander), 2 T, B, pf, op.36, 1814, vs (Hamburg, 1822);
6 Songs, 2 T, 2 B, op.67 (Copenhagen, 1825);
Formaelingskantate [Wedding-Cantata], S, A, T, B, chorus, pf, 1828;
9 Songs, 2 T, 2 B, op.82 (Bonn, 1828);
8 Songs, 2 T, 2 B, op.89 (Bonn, 1828)

1v, pf:
[6] Leichte Stücke (Hamburg, 1806);
Die Blumen, 6 songs (Altona, 1806);
3 Gesänge, op.5b (Altona, 1806);
6 Canzoni, op.9 (1814);
10 Deutsche Lieder, op.11 (1814);
3 Canzonetti, 1813 (1819);
[10] Deutsche Gesänge, op.19 (Hamburg, 1819);
3 Gedichte (L. Gerstenberg), op.21 (1820);
12 Deutsche Lieder, op.23 (Hamburg, 1820);
3 Gesänge, op.72b (Hamburg, 1823);
[2] Gedichte (I. Castelli), op.78 (Hamburg, 1826);
[6] Romanzen und Lieder (F. de la Motte Fouqué), op.106, 1826 (1830);
c30 other songs, pubd individually without op. nos.

Instrumental:

Orch.:
Piano Concerto, C, op.7 (1812), S, 3rd ser., cxxix, cxxxvi
Concertino, F, 2 hn, orch, op.45, 1821–2 (1830)

---

Chbr.:
Piano Quartet no.1, c, op.32 (1821)
Sonata, f, vn, pf, op.33 (Bonn, 1822)
Piano Quartet no.2, A, op.50 (Bonn, 1823)
3 Sonatas, F, a, C, vn, pf, op.79 (Copenhagen, 1826)
Piano Quartet no.3, g, op.108 (1832)
String Quartet, a, op.122 (1841), S, 3rd ser., ccvi

Flute:
Fl, str:
3 Quintets, D, e, A, fl, vn, 2 va, vc, op.51 (Bonn, 1823), no.1, S, 3rd ser., cxliii
Fl, pf:
Variations, on ‘Unter blüheaden Mandelbäumln’ from Weber’s Euryanthe, G, op.63 (1825);
Sonata, E , op.64 (Hamburg, 1825);
Sonata, G, op.69 (Hamburg, 1825);
Sonata, e, op.71 (Bonn, 1826);
3 Sonatas, G, C, g, op.83 (Bonn, 1827);
Sonata, a, op.85 (Mainz, 1827);
Variations, on ‘Pour des filles’ from Onslow's Le colporteur, B , op.94 (1829);
Rondo, on ‘Ah! quand il gèle’ from Le colporteur, e, op.98 (1830);
Variations, on ‘Toujours de mon jeune âge’ from Le colporteur, a, op.99 (1830);
Variations, on ‘Schönes Mädchen’ from Spohr's Jessonda, G, op.101 (Copenhagen, 1830);
Variations, on a Scottish folksong, F, op.104 (1830);
Variations, on an Irish folksong, G, op.105 (1830);
3 Duos, B , e, D, op.110 (Copenhagen, 1830);
Trio, G, 2 fl, pf, op.119 (Bonn, Paris and London, 1832)
Unacc. fl(s) (for solo fl unless otherwise stated): 
[12] Variations and Solos, op.10b (Hamburg, 1807);
3 Duos e, D, G, 2 fl, op.10a (1814);
3 Trios, D, g, F, 3 fl, op.13 (1815);
3 Fantaisies, D, G, C, op.38 (1822);
3 Duos, e, B , D, 2 fl, op.39 (1822);
3 Solos, F, a, G, fl, pf ad lib, op.57 (1824);
6 Divertissements, G, D, B, E , G, c , fl, pf ad lib, op.68 (Copenhagen, 1825);
3 Duos, G, C, e, 2 fl, op.80 (Bonn, 1827);
3 Duos, D, F, g, 2 fl, op.81 (Bonn, 1827);
3 Trios, e, D, E , 3 fl, op.86 (Hamburg, 1827);
3 Duos, A, g, D, 2 fl, op.87 (Mainz, 1827);
Trio, b, 3 fl, op.90 (Mainz, 1828);
3 Fantaisies, g, e, D, fl, pf ad lib, op.95 (Copenhagen, 1829);
3 Duos, D, e, A, 2 fl, op.102 (Copenhagen, 1830);
Quartet, e, 4 fl, op.103 (1830)

Piano four hands:
Sonata, F, op.8b (Hamburg, 1810);
Sonatina, F, op.17 (Copenhagen, 1818);
8 Waltzes, op.24 (1821);
6 Waltzes, op.28 (Hamburg, 1821);
3 Sonatinas, G, C, F, op.44 (Copenhagen, 1823);
Variations, on ‘Deh calma o ciel’ from Rossini's Otello, A , op.58 (1824);
3 sonates, F, C, G, op.66 (Hamburg, 1825);
3 Rondos, F, C, D, op.70 (Hamburg, 1826);
Variations, on Beethoven’s ‘Herz, mein Herz’, C, op.72a (Bonn, 1826);
Variations, on Beethoven's ‘Der Wachtelschlag’, F, op.75 (Hamburg, 1826);
Variations, on Beethoven's ‘Lebensglück’, A, op.76 (Hamburg, 1826);
Variations, on Beethoven's ‘Sehnsucht’, B , op.77 (Hamburg, 1826);
3 Rondos, C, D, D, op.111 (1831);
Variations on 3 themes, G, C, F, op.114 (1832);
Allegro pathétique, c, op.123 (Copenhagen, 1832);
Adagio and Rondo, A , c, op.124 (Copenhagen, 1832)

Piano two hands:
Sonatas:
E , op.4 (1810);
d, op.5a (1812);
a, D, F, op.6a (Hamburg, 1812);
D, pf, vn ad lib, op.6b (1812);
a, op.8a (1814);
G, C, E , op.26 (Bonn, 1821);
B , op.30 (1821);
G, op.34 (1822);
G, d, C, op.46 (Hamburg, 1823);
F, B , A, op.52 (1823);
3, A, F, C, op.59 (Hamburg, 1824);
3 with variations on themes by Rossini, F, A, C, op.60 (Hamburg, 1824);
E , op.127, 1815 (Copenhagen, 1833)

Sonatinas:
C, G, F, op.20 (1820);
C, G, C, F, D, C, op.55 (1823);
C, G, a, F, op.88 (Copenhagen, 1827)

Variations:
on ‘Guide mes pas’ from Cherubini's Les deux journées, E , op.12 (1815);
on the Danish air ‘Manden med Glas I Haand’, C, op.14 (Copenhagen, 1813);
on the Norwegian folksong ‘God dag, Rasmus Jansen’, a, op.15 (1816);
on the Danish folksong ‘Kong Christian stod ved højen mast’, D, op.16 (Copenhagen, 1818);
on ‘Willkommen, Purpurschale’ from Røverborgen, a, op.18 (Hamburg, 1819);
on a Danish song, f, op.22 (1820);
Fantaisie and Variations, on Swedish airs and dances, f, op.25 (Bonn, 1821);
on a Danish song, F, op.35 (Copenhagen, 1821);
on 6 Austrian folksongs, op.42 (1822);
on ‘Wir winden dir’ from Weber's Der Freischütz, C, op.48 (Copenhagen, 1822);
on 6 themes, from Der Freischütz, E , F, D, G, A, B, op.49 (Copenhagen, 1822);
on 3 themes from Weber's Preciosa, G, D, F, op.53 (Christiania, 1823);
on Bianchi's canzonetta ‘Silenzio che sento’, G, op.54 (1823);
on 3 themes from Euryanthe, A, C, A, op.62 (Copenhagen, 1824);
on the Swedish folksong ‘Och liten Karin tjente’, e, op.91 (1828);
3 Airs variés, on themes by Bellini and Hummel and an Austrian air, C, G, F, op.112 (1831);
on 2 themes from Rossini's Guillaume Tell, C, G, op.116 (Brunswick, 1831)

Rondos:
C, a, F, opp.1–3 (1810);
on a theme by Rode, a (Copenhagen, 1813);
on themes from Don Giovanni, Le nozze di Figaro and Boieldieu’s Le petit chaperon rouge, C, G, C, op.31 (Copenhagen, 1820);
op.40 [nos.1–6] (1822);
op. 41 [nos.1–8] (1822);
on themes from Le nozze di Figaro, C, G, F, op.56 (Copenhagen, 1823);
on themes from Auber's La neige and Rossini's Il barbiere di Siviglia, F, G, D, op.73 (Copenhagen, 1826);
on themes from Boieldieu's La dame blanche and Auber's Le maçon, C, F, A, op.84 (Copenhagen, 1827);
Les charmes de Copenhagen, on Danish airs, D, op.92 (Copenhagen, 1828);
on themes from Onslow's Le colporteur, B , op.96 (Copenhagen, 1828);
on themes from Hérold's Marie, C, A, op.97 (Copenhagen, 1829);
on themes from Rossini's Semiramide and French and German airs, G, C, F, op.109 (Copenhagen, 1830);
on Beethoven songs, G, B , C, op.117 (Brunswick, 1831);
on themes from Auber's Fra Diavolo, G, A, G, op.118 (Copenhagen, 1831);
on themes from Rossini's Ricciardo e Zoraide and Tancredi and Isouard's Joconde, C, D, A, op.113 (1832);
La légèreté, on a theme by Paganini, F, op.120 (Copenhagen, 1832);
La clochette, on a theme by Paganini, a, op.121 (Copenhagen, 1832);
C, op.125 (Copenhagen, 1833)

Other works:
Kaleidakustikon (waltzes to be composed by game of dice) (Copenhagen, 1820);
Divertissement, E , op.37 (1822);
6 Divertissements en forme de valses, op.61 (Hamburg, 1824);
Fantaisie sur des airs suédois, G, op.93 (Copenhagen, 1829);
Divertissement sur des thêmes de Mozart, B, op.126 (Copenhagen, 1833);
31 waltzes;
9 écossaises;
5 marches



Informació addicional... 

INTERPRETS: Les Fidelles
RECICLASSICAT: KUHLAU, Friedrich (1786-1832)
AMAZON: KUHLAU, F. - Grandes Sonates
SPOTIFY: KUHLAU, F. - Grandes Sonates



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada