Obra de Johann Friedrich August Tischbein (1750-1812), pintor alemany (1)
- Recordatori de Carl Ludwig Junker -
En el dia de la commemoració del seu 218è aniversari de decés
Parlem de Pintura...
Johann Friedrich August Tischbein, conegut amb el nom de Leipziger-Tischbein (Maastricht, 9 de març de 1750 - Heidelberg, 21 de juny de 1812) va ser un pintor neoclàssic alemany i membre d'una dinastia de pintors procedents d'Essen. Fill del pintor de la cort Johann Valentin Tischbein, es va formar amb ell. Després d'un llarg viatge per França i una estada d'estudis a París, on va ser alumne de Johann Georg Wille (1722), Tischbein va emprendre un viatge més ampli a partir del 1777 a Roma i Nàpols. Allà va conèixer a Jacques Louis David i Anton Raphael Mengs, amb qui va treballar. Va tornar a Alemanya a mitjans dels anys 1780. Aquell mateix any va ser nomenat pintor de cort del príncep Frederic Carles August de Waldeck-Pyrmont a Arolsen i poc després el príncep va nomenar a Tischbein el seu Rat und Kabinettsmaler. En els anys 1781-1782, així com en els anys 1786 i 1788-1789, va emprendre més viatges d'estudis a Holanda. El 1795 Tischbein va entrar a treballar pel príncep Leopold Frederic Francesc III d'Anhalt-Dessau a Dessau, però a l'any següent va marxar a Berlín on va assolir gran èxit. El 1800 va assumir el càrrec de director de l'Acadèmia de Leipzig, succeint a Adam Friedrich Oeser. El 1806 va marxar a Sant Petersburg on hi va romandre al llarg de tres anys, realitzant nombrosos i lucratius encàrrecs de retrats de membres de l'alta aristocràcia russa. Els seus models van ser els anglesos Thomas Gainsborough i George Romney. Va morir a Heidelberg el juny de 1812. El seu oncle Johann Heinrich Tischbein 'el vell' i el seu cosí Johann Heinrich Wilhelm Tischbein van ser també pintors.
Font: En català: No disponible - En castellano: Johann Friedrich August Tischbein (1750-1812) - In english: Johann Friedrich August Tischbein (1750-1812) - Altres: Johann Friedrich August Tischbein (1750-1812)
Parlem de Música...
Carl Ludwig Junker (Kirchberg an der Jagst, 3 d'agost de 1748 - Ruppertshofen, 30 de maig de 1797) va ser un escriptor i compositor alemany. Els seus primers anys els va passar a la cort de Hohenlohe-Kirchberg on el seu pare n'era conseller i el seu avi matern, Johann Valentin Tischbein, i el seu cosí Johann Friedrich August Tischbein, pintors. Educat al mateix temps i a la mateix aula que el fill del príncep, va rebre classes de música i art. Més tard va assistir a les escoles de Nuremberg i Giessen abans de matricular-se a la Universitat de Göttingen (abril de 1769) per estudiar Teologia. Després de la seva graduació, va treballar com a professor particular a Alemanya. El 1774 va viatjar a Suïssa, on hi va viure fins el 1777, abans de tornar a Kirchberg en la condició de diaca i a partir del 1779 de capellà de la cort. Va compaginar la litúrgia amb la literatura d'assaigs sobre música i art. Bon intèrpret de piano i flauta, va compondre algunes obres musicals, entre elles, dues òperes i dos concerts de piano. Va morir a Ruppertshofen el maig de 1797.
OBRA:
Vocal secular:
Genoveva im Thurme, melodrama (Speyer, 1790), lost;
Die Nacht von Zachariae, als musikalische Declamation gesetzt, kbd, with vn, b ad lib (Darmstadt, c1794)
Instrumental:
Pf Conc. (Winterthur, 1783), lost;
Hpd Conc., op.2 (Speyer, c1783);
Various works, 1v, kbd, in Bossler's Blumenlese für Klavierliebhaber (Speyer, 1782–3) and Neue Blumenlese (Speyer, 1784)
Literatura:
Zwanzig Componisten: eine Skizze (Berne, 1776); repr. in Portefeuille für Musikliebhaber (Leipzig, 1792)
Tonkunst (Berne, 1777); repr. in Portefeuille für Musikliebhaber (Leipzig, 1792)
Betrachtungen über Mahlerey, Ton- und Bildhauerkunst (Basle, 1778)
Einige der vornehmsten Pflichten eines Kapellmeisters oder Musikdirectors (Winterthur, 1782)
Musikalischer Almanach auf das Jahr 1782 (Alethinopel [?Berlin], 1781)
Musikalischer und Künstler-Almanach auf das Jahr 1783 (Kosmopolis [?Berlin], 1782)
Musikalischer Almanach (Musikalischer Taschenbuch) auf das Jahr 1784 (Freiburg, 1783)
Über den Werth der Tonkunst (Bayreuth and Leipzig, 1786)
Meine Reise von Carlsruhe nach Stuttgart (Neustadt an der Aisch and Leipzig, 1786)
Various articles and reviews in Litterarisches Correspondenz und Intelligenzblatt (1777–8);
Ephemeriden der Menschheit, i (1777), 14–26;
Miscellaneen artistischen Inhalts, xxv–xxx (1785–6), 100–04;
Museum für Künstler und Kunstliebhaber, i (1787), 20–43, ii (1788), 69–83, iii (1788), 1–15, 15–27, vii (1789), 3–18, xvi (1792), 203–29;
Musikalische Real-Zeitung, i (1788), ii (1789);
Musikalische Korrespondenz der Teutschen Filharmonischen Gesellschaft (1791), 82, 373;
Neue Miscellaneen artistischen Inhalts für Künstler und Kunstliebhaber, ii (1796), 175–207
OBRA:
Vocal secular:
Genoveva im Thurme, melodrama (Speyer, 1790), lost;
Die Nacht von Zachariae, als musikalische Declamation gesetzt, kbd, with vn, b ad lib (Darmstadt, c1794)
Instrumental:
Pf Conc. (Winterthur, 1783), lost;
Hpd Conc., op.2 (Speyer, c1783);
Various works, 1v, kbd, in Bossler's Blumenlese für Klavierliebhaber (Speyer, 1782–3) and Neue Blumenlese (Speyer, 1784)
Literatura:
Zwanzig Componisten: eine Skizze (Berne, 1776); repr. in Portefeuille für Musikliebhaber (Leipzig, 1792)
Tonkunst (Berne, 1777); repr. in Portefeuille für Musikliebhaber (Leipzig, 1792)
Betrachtungen über Mahlerey, Ton- und Bildhauerkunst (Basle, 1778)
Einige der vornehmsten Pflichten eines Kapellmeisters oder Musikdirectors (Winterthur, 1782)
Musikalischer Almanach auf das Jahr 1782 (Alethinopel [?Berlin], 1781)
Musikalischer und Künstler-Almanach auf das Jahr 1783 (Kosmopolis [?Berlin], 1782)
Musikalischer Almanach (Musikalischer Taschenbuch) auf das Jahr 1784 (Freiburg, 1783)
Über den Werth der Tonkunst (Bayreuth and Leipzig, 1786)
Meine Reise von Carlsruhe nach Stuttgart (Neustadt an der Aisch and Leipzig, 1786)
Various articles and reviews in Litterarisches Correspondenz und Intelligenzblatt (1777–8);
Ephemeriden der Menschheit, i (1777), 14–26;
Miscellaneen artistischen Inhalts, xxv–xxx (1785–6), 100–04;
Museum für Künstler und Kunstliebhaber, i (1787), 20–43, ii (1788), 69–83, iii (1788), 1–15, 15–27, vii (1789), 3–18, xvi (1792), 203–29;
Musikalische Real-Zeitung, i (1788), ii (1789);
Musikalische Korrespondenz der Teutschen Filharmonischen Gesellschaft (1791), 82, 373;
Neue Miscellaneen artistischen Inhalts für Künstler und Kunstliebhaber, ii (1796), 175–207
Parlem amb veu pròpia... (vacances)
Roye E. Wates (Carl Ludwig Junker, New Grove Dictionary of Music & Musicians)
Gaudiu i compartiu!
Informació addicional...
AMAZON: Nassauische Hofmusik
IMSLP: No disponible
CPDL: No disponible
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaDear Pau!
ResponEliminaYou swept me off my feet today. Piano Concertos are my specialty and I had never heard of Junker in my "old" age yet.
A true discovery and treat like Pabst. Now that Odeon is gone you are the only Marco Polo left when it comes to romantic discoveries. I cannot thank you enough for what you're doing!!
Jan
Dear Jan,
EliminaThank you so much! But I believe Odeon outputs were really amazing! I won't be able to equal its variety and especially its sound quality!
Anyway, I will try to do my best!
Greetings!
Pau
Thanks a lot !!!
ResponEliminaCould you please re-upload this one?
ResponEliminaThanks!
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaThank you! :-)
EliminaPlease update link
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaEstimado Pau,
ResponEliminaLe agradeceré si es posible pa reposición de este enlace.
Saludos y enhorabuena por su genial modo de compartir cultura.
Muchas gracias Lorenzo!!
EliminaSaludos,
Pau
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina