Obra de Pierre Aristide André Brouillet (1857-1914), pintor francès (1)
- Recordatori de Marie Trautmann Jaëll -
En el dia de la commemoració del seu 92è aniversari de decés
Parlem de Pintura...
Pierre Aristide André Brouillet (Charroux, 1 de setembre de 1857 - Couhé Vérac, 6 de desembre de 1914) va ser un pintor francès. Fill d'Amédée Pierre Brouillet i Elisabeth Leriget es va formar a partir del 1876 a l'École Centrale de París abans d'entrar, el 1879, a l'Escola de Belles Arts on va rebre classes de Jean-Léon Gérôme. Aquell mateix any va publicar les seves primeres obres al Saló de París i va seguir la seva formació amb Jean-Paul Laurens. El 1887 va publicar la seva pintura més coneguda per nom Une leçon clinique à la Salpêtrière la qual va motivar la seva posterior fama, amb nombrosos encàrrecs. Anys més tard, i sota influència del seu mestre Gérôme, es va especialitzar en temàtica orientalista fet que va motivar recurrents viatges a Argèlia. El 1893 va tornar a França on va seguir pintant amb regularitat i on va rebre diversos premis entre ells la Legió d'Honor el 1906 en un any en què també va rebre la medalla d'or del Saló de París amb la seva pintura Les étudiants acclament Edgard Quinet et Edmond Michelet le 6 mars 1848 lorsqu'ils reprennent possession de leur chaire. Va morir en un accidentat viatge a Bèlgica el desembre de 1914.
Font: En català: No disponible - En castellano: No disponible - In english: No disponible - Altres: Pierre Aristide André Brouillet (1857-1914)
Parlem de Música...
Marie [Trautmann] Jaëll (Steinseltz, 17 d'agost de 1846 - Paris, 4 de febrer de 1925) va ser una pianista, professora i compositora francesa. Es va formar al piano amb Moscheles a Stuttgart i posteriorment amb Henri Herz al Conservatori de París on va guanyar un primer premi el 1862. El 1866 es va casar amb el pianista Alfred Jaëll, amb qui va iniciar una extensa gira concertant per Europa i Rússia. El seu repertori va ser habitualment Schumann, Liszt, de qui va ser alumne, i Beethoven si bé també va interpretar composicions pròpies. A partir del 1882 va viure algunes temporades a Weimar, ciutat on va realitzar nombrosos concerts i on va treballar com a secretària. Com a professora va tenir diversos alumnes entre els que van destacar Albert Schweitzer i Eduardo del Pueyo. Com a compositora va escriure abundant obra de piano així com dos concerts de piano i obra simfònica. Va morir a París el febrer de 1925.
OBRA:
Literatura:
Le toucher, enseignement du piano … basé sur la physiologie (Paris, 1895)
La musique et la psychophysiologie (Paris, 1896)
Le mécanisme du toucher (Paris, 1897)
Les rythmes du regard et la dissociation des doigts (Paris, 1901)
L’intelligence et le rythme dans les mouvements artistiques (Paris, 1904)
Un nouvel état de conscience: la coloration des sensations tactiles (Paris, 1910)
La résonance du toucher et la topographie des pulpes (Paris, 1912)
Nouvel enseignement musical et manuel basé sur la découverte des boussoles tonales (Paris, 1922)
Le toucher musical par l’éducation de la main (Paris, 1927)
La main et la pensée musicale (Paris, 1927)
OBRA:
Literatura:
Le toucher, enseignement du piano … basé sur la physiologie (Paris, 1895)
La musique et la psychophysiologie (Paris, 1896)
Le mécanisme du toucher (Paris, 1897)
Les rythmes du regard et la dissociation des doigts (Paris, 1901)
L’intelligence et le rythme dans les mouvements artistiques (Paris, 1904)
Un nouvel état de conscience: la coloration des sensations tactiles (Paris, 1910)
La résonance du toucher et la topographie des pulpes (Paris, 1912)
Nouvel enseignement musical et manuel basé sur la découverte des boussoles tonales (Paris, 1922)
Le toucher musical par l’éducation de la main (Paris, 1927)
La main et la pensée musicale (Paris, 1927)
Informació addicional...
JPC: JAELL, M. - Musique Symphonique
IMSLP: Marie Jaëll (1846-1925)
CPDL: No disponible
SPOTIFY: JAELL, M. - Musique Symphonique
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Moltes gràcies! Feia molt de temps que buscava el Concert per Violoncel de la Marie Jäell...
ResponEliminaSalutacions Pau!
Un plaer! Per a mi Jaëll era una desconeguda fins fa quatre dies! Em sento afortunat d'haver-la descobert!
EliminaGràcies!
Salut
Estic absolutament sorprès per aquest bell concert. I qué dir dels "Dresden Treasures"... veritablement al-lucinants!
ResponEliminaMoltes Gràcies Pau!!
Frantisek
Sí, ja ho pots dir ja! És una passada de concert, he literalment flipat! I no sé tu però jo no tenia ni idea de Jaëll fins fa quatre dies!
EliminaGaudeixo que t'agradi!
Abraçada!
Pau
Thanks for this wonderful discovery!
ResponEliminaRepost this Cd please .THX!
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina