Obra de Ramon Casas (1866-1932), pintor català (1)
- Recordatori de Gustav Schreck -
En el marc de la commemoració del seu 100è aniversari de decés
Parlem de Pintura...
Ramon Casas i Carbó (Barcelona, 4 de gener de 1866 - Barcelona, 29 de febrer de 1932) va ser un dibuixant i pintor català. Va començar a estudiar amb Joan Vicens a la Llotja de les Arts i més tard, el 1881, es va convertir en el dibuixant i il·lustrador de la revista Avenç on va treballar com a corresponsal a París, mentre estudiava a l'acadèmia de Carolus-Duran juntament amb Eugène Carriére i Pierre Puvis de Chavannes. Allà va participar al Saló des Champs Elysées (1883) per traslladar-se després a Barcelona. Com a contertulià del cafè Els Quatre Gats va tenir l'oportunitat de fer amistat amb el milionari americà William Deering, que es va convertir en el seu mecenes i li va encarregar obres d'art. Impermeable a les avantguardes, el seu estil es va consolidar en el post-impressionisme. Excel·lent retratista, va realitzar obres com La gitana, La manola, entre d'altres, així com una sèrie de retrats al carbó d'importants intel·lectuals de l'època; músics com Pedrell, Albéniz o Granados, escriptors com Unamuno o Azorín, pintors com Zuloaga o Sorolla. També va expressar, amb els seus pinzells, l'anonimat d'interiors de cafès o de la vida al carrer, amb tota l'espontaneïtat que emanen tant l'entorn com els seus personatges. El seu estil va mostrar la influència de Manet, Whistler o Degas pels colors suaus i els contorns difuminats que el faran evolucionar fins a un tipus de pintura més colorista i de marcat caràcter realista on es representa en obres com Cap d'un bandoler o La càrrega (1902). Casas va ser, així mateix, un dels màxims representants del Modernisme català. També va ser conegut pels cartells de prestigioses firmes comercials i de profunda sensibilitat i convicció artística com Codorniu o Anís del mono, entre altres. Ramon Casas va morir a Barcelona el febrer de 1932.
Parlem de Música...
Gustav Ernst Schreck (Zeulenroda, 8 de setembre de 1849 - Leipzig, 22 de gener de 1918) va ser un compositor i professor alemany. A partir del 1863, i fins el 1867, va estudiar al Lehrerseminar de Greiz, ciutat on ben aviat va començar a treballar com a professor. Més tard, va viatjar a Leipzig on va ampliar la seva formació musical al conservatori. Finalitzada la formació acadèmica, es va traslladar a Wyborg on va accedir a un càrrec docent al Deutschen Gymnasium. El 1887 va ser nomenat professor de teoria i composició en el Conservatori de Leipzig, ciutat on el 1893 va ser nomenat kantor de la Thomaskirche, en substitució de Wilhelm Rust, i en un càrrec que va preservar la resta de la seva vida. El 1900 va ser un dels membres fundadors de la Nova Societat Bach. Com a compositor, va destacar especialment pels seus oratoris King Fjalar i Christ, the Risen One. Gustav Schreck va morir a Leipzig el gener de 1918.
OBRA:
Vocal religiosa:
Oratorios:
King Fjalar
Christ, the Risen One
Other church music
Other:
Psalm 13, Lord, O Lord, how long!
I. Lament. How long, O Lord? Will you forget me forever?
II. Appeal. Give light to my eyes
III. Confidence. But I trusted
Psalm 23, The Lord is my shepherd for alto solo and seven voice choir
Lord have mercy on me. To words from Psalm 25 for solo voices and four-part choir
Turn us, God of our salvation (Psalm 85, verses 5-8) for solo quartet and four-part choir.
How should I receive you. Advent Motet
God with us. In the name of God we go for four to five-part choir
The day decreases. For seven-part choir
Instrumental:
Sonata op.9 for bassoon and piano
Sonata op.13 for oboe and piano
Gustav Schreck (2)
OBRA:
Vocal religiosa:
Oratorios:
King Fjalar
Christ, the Risen One
Other church music
Other:
Psalm 13, Lord, O Lord, how long!
I. Lament. How long, O Lord? Will you forget me forever?
II. Appeal. Give light to my eyes
III. Confidence. But I trusted
Psalm 23, The Lord is my shepherd for alto solo and seven voice choir
Lord have mercy on me. To words from Psalm 25 for solo voices and four-part choir
Turn us, God of our salvation (Psalm 85, verses 5-8) for solo quartet and four-part choir.
How should I receive you. Advent Motet
God with us. In the name of God we go for four to five-part choir
The day decreases. For seven-part choir
Instrumental:
Sonata op.9 for bassoon and piano
Sonata op.13 for oboe and piano
Informació addicional...
IMSLP: Gustav Schreck (1849-1918)
CPDL: No disponible
SPOTIFY: No disponible
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada