dimarts, 19 de març del 2019

STORACE, Stephen (1762-1796) - Pianoforte Trios (c.1788)

Mariano Ramón Sánchez - Puente de Martorell
Obra de Mariano Ramón Sánchez (1740-1822), pintor espanyol (1)


- Recordatori de Stephen Storace -
En el dia de la commemoració del seu 223è aniversari de decés



Parlem de Pintura...

Mariano Ramón Sánchez (València, 1740 - Madrid, 1822) va ser un pintor espanyol. El 1752 va viatjar a Madrid per entrar a l'Academia de San Fernando, institució on el 1753 va quedar segon en un premi de tercera classe de pintura. El 1767 va pintar un petit Sant Carles Borromeu sobre bronze per a l'altar portàtil dels prínceps d'Astúries, per al qual també es van sol·licitar els serveis de Luis Meléndez. L'any següent va ser admès com a acadèmic de mèrit per una miniatura. No obstant, no va assolir un càrrec a la cort espanyola i es va traslladar a Portugal on va pintar alguns retrats en miniatura per al rei José I. El 1781 va tornar a Madrid on va treballar al servei del futur Carles IV per a la realització d'una sèrie de vistes dels ports espanyols, en un clara analogia amb les vistes realitzades anys abans pel francès Joseph Vernet. Al juliol de 1792, quan ja havia lliurat 58 vistes i després de ser denegat el seu reconeixement com a pintor de cambra que havia sol·licitat, va rebre instruccions de marxar a Galícia i Astúries per a continuar en la realització de més vistes, en una missió que va finalitzar el juliol de 1793. Va ser aleshores quan va tornar a Madrid, des d'on va viatjar per diferents ciutats espanyoles realitzant paisatges urbans i reials. Com a pintor, i a diferència dels paisatges idealitzats de Vernet o de Luis Paret, es va interessar des del primer moment en la recreació de vistes topogràfiques realitzades amb la major exactitud possible i des de diversos punts de vista. El 1803, malalt, es va jubilar i retirar a Madrid, ciutat on va morir el 1822.



Parlem de Música...

Stephen (John Seymour) Storace (London, 4 d'abril de 1762 - London, 19 de març de 1796) va ser un compositor anglès. Fill de Stefano Storace (c.1725-c.1781) i d'Elizabeth Trusler i germà de la famosa cantant Nancy Storace, es va formar inicialment amb el seu pare. Posteriorment i en una data desconeguda, es va traslladar a Nàpols on va estudiar al Conservatori de San Onofrio. A partir del 1779, i en companyia de la seva germana Nancy, va començar a treballar com a clavecinista a Florència. També allà va escriure la cantata Orfeo negli elisi, considerada la seva primera obra. A principis de la dècada de 1780 va tornar a Anglaterra on va publicar cançons i obra de cambra i des d'on va viatjar a Viena, ciutat on aquells anys hi treballava la seva germana. Va ser allà on va representar i publicar les òperes Gli sposi malcontenti (1785) i Gli equivoci (1786) i on va fer amistat amb la família Mozart. El 20 de febrer de 1787, i pocs dies abans del seu retorn definitiu a Londres, va ser detingut a Viena acusat de desordres motiu pel qual va passar un temps a la presó. Al seu retorn a Londres, es va unir a la companyia italiana d'òpera del King’s Theatre. El 1788 es va unir a la Society of Musicians i el 23 d'agost d'aquell any es va casar amb Mary Hall, filla del gravador oficial del rei John Hall. A finals del 1788 va començar a treballar al Drury Lane en col·laboració amb Thomas Linley i en un teatre on ja hi va treballar la resta de la seva vida. El març de 1796, i després d'una malaltia sobtada, va morir a Londres.

Interior of Theatre Royal, Drury Lane (c.1808) (2)

OBRA:

Vocal:

Stage:
afterpieces and mainpieces are dialogue operas unless otherwise stated; librettos published unless otherwise stated
LDL London, Theatre Royal, Drury Lane
LKH London, King’s Theatre in the Haymarket
LLH London, Little Theatre in the Haymarket

Gli sposi malcontenti (ob, a-s, 2, G. Brunati), Vienna, Burg, 1 June 1785, A-Wn, D-Dlb (2 copies), ov. pubd pf 4 hands
Gli equivoci (ob, a-s, 2, L. da Ponte, after W. Shakespeare: The Comedy of Errors), Vienna, Burg, 27 Dec 1786, A-Wn, D-Dlb (2 copies), US-Wc; ed. R. Platt as The Comedy of Errors, MB (forthcoming)
La cameriera astuta (ob, a-s, 2), LKH, 4 March 1788, ov. pubd in kbd arr., 2 arias and qt pubd in full score (all London, 1788)
The Doctor and the Apothecary (aft, 2, J. Cobb, after G. Stephanie the younger), LDL, 25 Oct 1788, vs (London, 1788); incl. music from Dittersdorf: Doktor und Apotheker
The Haunted Tower (mainpiece, 3, Cobb), LDL, 24 Nov 1789, vs (London, 1789)
No Song, No Supper (aft, 2, P. Hoare), LDL, 16 April 1790, GB-Lcm, vs (London, 1790); ed. R. Fiske, MB, xvi (1959)
The Siege of Belgrade (mainpiece, 3, Cobb, partly after Da Ponte: Una cosa rara), LDL, 1 Jan 1791, vs (London, 1791); incl. music from Martín y Soler: Una cosa rara
The Cave of Trophonius (aft, 2, Hoare), LDL, 3 May 1791, lib unpubd
Poor Old Drury (prelude with music, 1, Cobb), LKH, 22 Sept 1791, text unpubd
Dido, Queen of Carthage (mainpiece, a-s, 3, Hoare, after P. Metastasio: Didone abbandonata), LKH, 23 May 1792
The Pirates (mainpiece, 3, Cobb), LKH, 21 Nov 1792, vs (London, 1792), lib unpubd; rev. with new text, as Isidore de Merida, London, LDL, 29 Nov 1827
The Prize (aft, 2, Hoare), LLH, 11 March 1793, vs (London, 1793)
My Grandmother (aft, 2, Hoare), LLH, 16 Dec 1793, vs (London, 1794)
Lodoiska (aft, 3, J.P. Kemble, after J.E.B. Dejaure), LDL, 9 June 1794, vs (London, 1794); incl. music from R. Kreutzer: Lodoiska and L. Cherubini: Lodoïska
The Glorious First of June (aft, 1, Cobb and others), LDL, 2 July 1794, vs (London, 1794), lib unpubd
The Cherokee (mainpiece, 3, Cobb), LDL, 20 Dec 1794, vs (London, 1795)
The Three and the Deuce (aft, 3, Hoare), LLH, 2 Sept 1795, vs (London, 1795)
The Iron Chest (mainpiece play with music, 3, G. Colman (ii), after W. Godwin: Caleb Williams), LDL, 12 March 1796, vs (London, 1797)
Mahmoud (mainpiece, 3, Hoare), LDL, 30 April 1796, vs (London, 1797), lib unpubd; music probably completed by N. Storace and M. Kelly

Other vocal:
Orfeo negli elisi (cant.), Lucca, 1781
8 Canzonetts, 1v, pf/harp acc. (c1782)
Ah se poro, recitative and rondo (?1782)
Ah! Delia, see the fatal hour (after Metastasio), ariette (c1785)
Care donne che bramate (Badini), aria for Paisiello's Il re Teodoro in Venezia, KT, 8 Dec 1787; full score pubd, US-Wc*
The favorite air in the Heiress … with variations and an introduction (c1790)
Io non era, aria for Sarti's Le nozze di Dorina, KT, 26 Feb 1793; full score (1793)
Captivity, a Ballad supposed to be sung by the unfortunate Marie Antoinette during her Imprisonment in the Temple (J. Dibden), 1v, ?str (1793)
Lamentation of Marie Antoinette … on the Morning of her Execution, 1v, str, bn (1793)

Instrumental:

2 quintets, str, pf/hpd and sextet, fl, str, pf/hpd, op.2 (1784)
3 trios, D, C, E , vn, vc, pf, in Storace's Collection of Original Harpischord Music (1787–9); also pub separately
Six Easy and Progressive Sonatinas (1791)
Venus and Adonis (ballet, Noverre), KT, 26 Feb 1793; pf arr. (1793)



Informació addicional... 

INTERPRETS: Stephanie Chase (violin); Christine Gummere (cello); Max Barros (fortepiano)
IMSLP: Stephen Storace (1762-1796)
CPDL: No disponible
SPOTIFY: No disponible



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada