- Recordatori d'Emanuele Barbella -
En el dia de la celebració del seu 300è aniversari de naixement
Parlem de Pintura...
Christian Georg Schütz (Flörsheim am Main, 24 de setembre de 1718 - Frankfurt am Main, 3 de desembre de 1791) va ser un pintor alemany. Es va iniciar en pintura al fresc als 13 anys amb Hugo Schlegel (fl.1720-1740). Poc després va treballar a les corts d'Hohenzollern-Hechingen i de Nassau-Saarbrücken abans d'establir-se, el 1843, a Frankfurt on va obrir un taller de pintura. A partir del 1750 va viatjar per Alemanya i Suïssa on ràpidament es va especialitzar en temàtica paisatgística. Com a pintor va ser hàbil i prolífic i va gaudir de notable ressò treballant, sovint, en diverses produccions al mateix temps. Sota influència de l'holandès Herman Saftleven, el seu paisatge fou idealitzat en clara sintonia amb l'esperit neoclàssic del seu temps. El seu fill Johann Georg Schütz va heretar el seu taller quan va morir a Frankfurt el desembre de 1791.
Parlem de Música...
Emanuele Barbella (Napoli, 14 d'abril de 1718 - Napoli, 1 de gener de 1777) va ser un violinista i compositor italià. Fill de Francesco Barbella, compositor i mestre de violí en el Conservatori de Santa Maria di Loreto de Nàpols, es va formar inicialment amb el seu pare. Més tard, va rebre formació d'Angelo Zaga i de Pasqualino Bini en violí i de Michele Cabbalone i Leonardo Leo en composició. A partir del 1753 va entrar com a primer violinista de l'orquestra del Teatro Nuovo de Nàpols assolint, tres anys després, el càrrec de violinista de la capella reial de la ciutat. A partir del 1761 i fins al final dels seus dies, va treballar com a violinista de l'orquestra del Teatro San Carlo. Es creu que durant la dècada del 1760 va visitar Londres, ciutat on va publicar la seva col·lecció de Six Sonates op.1. Com a professor, Ignazio Raimondi va ser el seu alumne més destacat. Emanuele Barbella va morir a Nàpols el gener de 1777.
OBRA:
Elmira generosa (op, P. Trinchera), Naples, Nuovo, carn. 1753; collab. Logroscino
Tinna nonna, lullaby, vn, b, in BurneyH, ii, 452–3
2 concs., I-Gl;
12 trios (2 vn, b)/(vn, violetta, b), US-BEm;
6 Trios, 2 vn, vc (London, 1772);
6 Solos (vn, b)/2 vn (London, 1765/R);
A Second Sett of 6 Solos, vn, b (London, c1770)
Duos (for 2 vn, unless otherwise stated):
6 duetti (Paris, c1765);
6 for 2 vn/mand, b (va) ad lib (Paris, c1770/R);
6 (London, c1770), as op.3 (Paris, c1774);
6 duos … très faciles, op.1 (Paris, c1771);
6 as op.2 (Paris, c1773), ?lost;
3, I-Gl, US-Wc
Sonatas:
6 for 2 vn, vc, bc (hpd), op.1 (London, 1762);
6 for vn, vc, op.4 (Paris, c1774);
1 for vn, b, in J.B. Cartier: L'art du violon (Paris, 1798);
3 for 2 vn, b, I-Mc, MOe, US-BEm;
7 for vn, b, I-Gl, US-Wc;
3 for 2 vn, I-Gl;
3 for vn, b, S-Uu;
6 for vn, b, I-MOe;
4 for 2 mand, S-Uu;
1 for 2 mand, b, Uu
OBRA:
Elmira generosa (op, P. Trinchera), Naples, Nuovo, carn. 1753; collab. Logroscino
Tinna nonna, lullaby, vn, b, in BurneyH, ii, 452–3
2 concs., I-Gl;
12 trios (2 vn, b)/(vn, violetta, b), US-BEm;
6 Trios, 2 vn, vc (London, 1772);
6 Solos (vn, b)/2 vn (London, 1765/R);
A Second Sett of 6 Solos, vn, b (London, c1770)
Duos (for 2 vn, unless otherwise stated):
6 duetti (Paris, c1765);
6 for 2 vn/mand, b (va) ad lib (Paris, c1770/R);
6 (London, c1770), as op.3 (Paris, c1774);
6 duos … très faciles, op.1 (Paris, c1771);
6 as op.2 (Paris, c1773), ?lost;
3, I-Gl, US-Wc
Sonatas:
6 for 2 vn, vc, bc (hpd), op.1 (London, 1762);
6 for vn, vc, op.4 (Paris, c1774);
1 for vn, b, in J.B. Cartier: L'art du violon (Paris, 1798);
3 for 2 vn, b, I-Mc, MOe, US-BEm;
7 for vn, b, I-Gl, US-Wc;
3 for 2 vn, I-Gl;
3 for vn, b, S-Uu;
6 for vn, b, I-MOe;
4 for 2 mand, S-Uu;
1 for 2 mand, b, Uu
Informació addicional...
AMAZON: BARBELLA, E. - 6 trii per 2 violini e violoncello
CPDL: No disponible
SPOTIFY: BARBELLA, E. - Sei trii per due violini e violoncello
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina