Obra de Giovanni Migliara (1785-1837), pintor italià (1)
- Recordatori d'Alexandre Pierre François Boely -
En el dia de la celebració del seu 230è aniversari de naixement
Parlem de Pintura...
Giovanni Migliara (Alessandria, 15 d'octubre de 1785 - Milan, 18 d'abril de 1837) va ser un pintor italià especialitzat en vedutisme i pintura històrica. De família d'artesans humils, es va formar com a decorador del Teatre Carcano (1804) i La Scala (1805-1809). A partir del 1810 va començar a pintar aquarel·les i pintures en diferents formats. El seu estil, si bé proper al classicisme dominant d'Andrea Appiani i Luigi Sabatelli, es va saber adaptar als gustos de l'aristocràcia milanesa. El 1822 va ser nomenat professor de l'Acadèmia de Belles Arts de Brera a Milà i el 1833 va ser nomenat pintor de la cort del rei Carles Albert I de Sardenya. Va tenir alumnes a ulterior coneguts com Giovanni Renica de Brescia, Luigi Bisi i Federico Moja. Va morir a Milà l'abril del 1837.
Font: En català: No disponible - En castellano: No disponible - In english: Giovanni Migliara (1785-1837) - Altres: Giovanni Migliara (1785-1837)
Parlem de Música...
Alexandre Pierre François Boely (Versailles, 19 d'abril de 1785 - Paris, 27 de desembre de 1858) va ser un compositor, organista i pianista francès. Es va formar amb el seu pare Jean François Boëly (1739-1814), un teòric, mestre d'un cor i intèrpret d'arpa de la comtessa d'Artois i de Madame Elizabeth. Amb només 11 anys va entrar al Conservatori de París on va estudiar violí amb Guérillot i piano amb Montgeroult i Ladurner. No obstant, no va completar els seus estudis i va decidir emprendre una carrera en solitari i de forma independent. Entre els anys 1834 i 1838 va ser l'organista provisional a l'església de St Gervais-St Protias de París. A partir del 1840 va assolir el càrrec d'organista titular de l'església de St Germain-l’Auxerrois de París. Va ser allà on Boely es va construir a sí mateix i on va rebre el reconeixement unànime per la seva virtuositat a l'orgue. Entre els anys 1845 i 1850 es va dedicar a la docència ensenyant piano a l'escola del cor de la Notre Dame de París. Durant aquest temps, no obstant, la suposada 'austeritat' de Boely va perjudicar el seu nom i va haver de renunciar als seus càrrecs el 1851. Va morir a París el desembre de 1858.
OBRA:
MSS in F-V; printed works published in Paris unless otherwise stated
Vocal secular:
6 romances, 1v, pf, op.19 (1856)
Vocal religiosa:
2 messes brèves, 3vv, org, db ad lib, opp.25–6, 1844
Instrumental:
Chbr:
2 sonatas, vn, pf, op.32, c1805 (1857);
7 variations, vn, pf, op.3 (c1819);
3 str trios, op.5, 1808 (c1830), ed. B. François-Suppey (1994);
2 str trios, opp.23–4, 1857;
4 str qts, opp.27–30, c1827
Pf solo:
2 sonatas, op.1 (1810), ed. B. François-Sappey (1981);
30 caprices ou pièces d’étude, op.2 (c1816);
30 études, op.6 (1830), ed. B. François-Sappey (1987);
Caprice, op.7 (1843);
3ème livre de pièces d’étude, op.13 (1846), ed. B. François-Sappey (1987);
4 suites dans le style des anciens maîtres, op.16 (1854);
24 pièces, op.20 (1857);
Fantaisie, op.21, 1829 (1858);
24 pièces, op.22 (1858);
posth. works, opp.33–4, 46–56
Pf 4 hands:
Duo, op.4 (c1830);
3 caprices (1 for pf 3 hands), op.8 (c1843);
Sonata, op.17 (1855);
Arr. of str trio, op.23
Org:
4 offertoires, op.9 (1842);
14 morceaux qui pourront servir pendant l’office divin, op.10 (1842); .
Messe du jour de Noël, op.11 (1842), ed. E. Kooiman (Hilversum, 1981);
24 pièces, op.12 (1843);
12 morceaux pour l'orgue expressif, op.14 (c1846);
14 préludes sur des cantiques de Denizot, op.15 (1847);
12 pièces, op.18 (1856);
Posth. works, opp.35–45
Font: En català: No disponible - En castellano: Alexandre Pierre François Boëly (1785-1858) - In english: Alexandre Pierre François Boëly (1785-1858) - Altres: Alexandre Pierre François Boëly (1785-1858)OBRA:
MSS in F-V; printed works published in Paris unless otherwise stated
Vocal secular:
6 romances, 1v, pf, op.19 (1856)
Vocal religiosa:
2 messes brèves, 3vv, org, db ad lib, opp.25–6, 1844
Instrumental:
Chbr:
2 sonatas, vn, pf, op.32, c1805 (1857);
7 variations, vn, pf, op.3 (c1819);
3 str trios, op.5, 1808 (c1830), ed. B. François-Suppey (1994);
2 str trios, opp.23–4, 1857;
4 str qts, opp.27–30, c1827
Pf solo:
2 sonatas, op.1 (1810), ed. B. François-Sappey (1981);
30 caprices ou pièces d’étude, op.2 (c1816);
30 études, op.6 (1830), ed. B. François-Sappey (1987);
Caprice, op.7 (1843);
3ème livre de pièces d’étude, op.13 (1846), ed. B. François-Sappey (1987);
4 suites dans le style des anciens maîtres, op.16 (1854);
24 pièces, op.20 (1857);
Fantaisie, op.21, 1829 (1858);
24 pièces, op.22 (1858);
posth. works, opp.33–4, 46–56
Pf 4 hands:
Duo, op.4 (c1830);
3 caprices (1 for pf 3 hands), op.8 (c1843);
Sonata, op.17 (1855);
Arr. of str trio, op.23
Org:
4 offertoires, op.9 (1842);
14 morceaux qui pourront servir pendant l’office divin, op.10 (1842); .
Messe du jour de Noël, op.11 (1842), ed. E. Kooiman (Hilversum, 1981);
24 pièces, op.12 (1843);
12 morceaux pour l'orgue expressif, op.14 (c1846);
14 préludes sur des cantiques de Denizot, op.15 (1847);
12 pièces, op.18 (1856);
Posth. works, opp.35–45
Parlem amb veu pròpia...
Gaudiu i compartiu!
Informació addicional...
RECICLASSICAT: BOELY, Alexandre Pierre François (1785-1858)
AMAZON: Boely - Oeuvre pour piano quatre mains
CPDL: No disponible
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina