dijous, 9 d’abril del 2015

RAUZZINI, Venanzio (1746-1810) - String Quartet in E flat major, Op. 2, No. 1

Thomas Sully - Mother and Son (1840)
Obra de Thomas Sully (1783-1872), pintor anglès (1)



- Recordatori de Venanzio Rauzzini -
En el dia de la commemoració del seu 205è aniversari de decés



Parlem de Pintura...

Thomas Sully (Horncastle, 19 de juny de 1783 - Filadelfia, 5 de novembre de 1872) va ser un pintor anglès. El 1792 va emigrar, amb la seva família, als EUA. Allà, va participar com a acròbata en el circ i teatre familiar abans d'estudiar pintura amb el seu germanastre Jean Belzons. Va estudiar a Nova York fins el 1794, any de la mort de la seva mare. El 1799 va viatjar, juntament amb el seu germà Lawrence Sully, a Richmond. Durant els seus estudis va conèixer i estudiar amb Henry Benbridge i Thomas Lawrence els quals van influenciar decisivament la seva obra posterior. El 1801 es va estrenar com a pintor amb una miniatura. El 1803 va inaugurar el seu propi taller a Richmond. El 1809 va viatjar a Anglaterra on va estudiar amb Benjamin West. Els seus retrats, en un estil molt proper al dels seus mestres es van fer molt populars i va rebre peticions de nombrosos personatges famosos com Thomas Jefferson o la Reina Victòria. Si bé va pintar paisatges i escenes històriques, el seu corpus principal fou el retrat amb un llegat immens de més de 2000 pintures. Va morir a Filadelfia el novembre de 1872.

Font: En català: No disponible En castellano: Thomas Sully (1783-1872) In english: Thomas Sully (1783-1872) - Altres: Thomas Sully (1783-1872)



Parlem de Música...

Venanzio Rauzzini (Camerino, bap. 19 de desembre de 1746 - Bath, 8 d'abril de 1810) va ser un cantant i compositor italià. Germà de Matteo Rauzzini, va estudiar a Nàpols amb Nicola Porpora, fent el seu debut al Teatro della Valle de Roma el 1765. Un any després, va rebre una oferta per ocupar un càrrec a la cort del príncep elector Maximilià III. El 1773 va tornar a Milà fruit del seu matrimoni amb una aristòcrata d'allà. El 1774 es va traslladar a Londres on, gràcies a la seva condició de castrat, va actuar amb freqüència en el teatre del Rei. El 1777 va viatjar a Bath ciutat on, a banda de viure-hi la resta de la seva vida, va dirigir bona part de l'organització musical. Va ser criticat per 'dedicar massa temps a la composició' i poc temps a la interpretació. La seva música va ser ben rebuda i va escriure nombrosa obra vocal, entre ella 14 òperes i un rèquiem, i considerable obra instrumental. Va morir a Bath l'abril de 1810.

OBRA:

Vocal secular:

Armida (os, pasticcio, 3), 19 Nov 1774, Favourite Songs (London, c1774)
Piramo e Tisbe (azione tragico, 2, R. Calzabigi, after M. Coltellini), 16 March 1775, A-Wn, F-Pn, I-Bc, arias (London, 1775) and in A Select Collection of the Most Admired Songs, Duetts &c (Edinburgh, 1779)
La sposa fedele (opera comica, pasticcio, 3, P. Chiari), 31 Oct 1775, Favourite Songs (London, c1775)
Didone abbandonata (os, pasticcio, 3, P. Metastasio), 11 Nov 1775, Favourite Songs (London, c1775)
The Duenna, or Double Elopement (comic op, pasticcio, 3, R. Sheridan), London, CG, 21 Nov 1775; aria, By him we love offended [= Fuggiam dove sicura], in The Duenna (London, c1775) and A Select Collection of the Most Admired Songs, Duetts &c (Edinburgh, 1779)
L’ali d’amore (opera comica, 3, C.F. Badini), 29 Feb 1776; rev., 13 March 1777, Favourite Songs, op.3 (London, c1777) and in A Select Collection of the Most Admired Songs, Duetts &c (Edinburgh, 1779)
Astarto re di Tiro (os, pasticcio, 3, G. Bottarelli), 2 Nov 1776, Favourite Songs (London, c1776)
L’omaggio di paesani al signore del contado (os, 3), 5 June 1781; only Act 2 by Rauzzini
Ezio (os, pasticcio, 3, Metastasio), 17 Nov 1781, Favourite Songs (c1781)
L’eroe cinese (os, 3, Metastasio), 16 March 1782, arias (London, 1782)
Creusa in Delfo (os, 2, G. Martinelli), 29 April 1783; aria, Spiegar non posso (London, ?c1783)
Alina, o sia La regina di Golconda (os, 3, A. Andrei, after M.-J. Sedaine), 18 March 1784, ov. and arias (London, c1784)
La vestale, o sia L’amore protetto dal cielo (os, 2, Badini), 1 May 1787, 3 arias GB-Lbl
The Village Maid (comic op, pasticcio, 3), lib (London, 1792); aria, Silent I tread, Cpl
Incid music: Werter (F. Reynolds after J.W. von Goethe), Bath, 3 Dec 1785, revived London, CG, 14 March 1786, Epithalamium, lost; Cymbeline (W. Shakespeare), Bath, before 1797, Dirge (London, n.d.) and in A Periodical Collection of Vocal Music (1797)
Doubtful: Astarto (os, 3, A. Zeno and P. Pariati), Munich, Residenz, sum. 1769/72; Pompejo (os, 3), Munich, Residenz, 1773

Spurious:
L’eroe cinese, Munich, 27 April 1770 [by Sacchini]

Cantatas:
La partenza, London, King’s, 5 July 1777; as op.4 (London, 1777)
La sorpresa, London, 1779; 2 arias, Lbl
Il tributo, Fonthill, home of W. Beckford, 29 Sept 1781, music lost
Old Oliver, or The Dying Shepherd (P. Pindar), Bath, c1796 (London, c1796)

Other vocal:
12 Italian Duettinos, 2vv, bc, op.5 (London, 1778)
4 Favourite Italian Duets, 2vv, hpd/pf, also 4 Easy Airs, 1v, hpd/pf/hp, op.13 (London, 1784)
6 Italian Canzonets, 1v, pf (London, c1785)
A Periodical Collection of Vocal Music (Bath, 1797, 2/1800)
A Set of 12 Solfeggi or Exercises for the Voice (London, 1808)
Miscellaneous Eng. songs and It. arias, pubd singly and in 18th-century anthologies
Miscellaneous It. arias: A-Wgm; B-Bc; GB-Lbl, Cpl; I-PAc, Rc, Tn

Vocal religiosa:

Requiem, London, Little Haymarket, 1801; 2 numbers, Lbl

Instrumental:

Thematic catalogue in Reindl (1961)
15 sonatas, pf/hpd, vn acc.: 6 as op.1 (London, 1777), 6 as op.8 (London, 1781), 3 as op.15 nos.1–3 (London, 1786)
12 str qts: op.2 (London, c1777), op.7 (London, c1778)
6 qts, pf/hpd, 2 vn, vc, op.6 (London, c1778)
4 duets, pf/hpd 4 hands: 3 as op.12 (London, 1783), 1 as op.15 no.4 (London, 1786)
Sinfonia, D, D-W
Miscellaneous dances, sonatas and lessons pubd in 4 contemporary anthologies

Font: En català: Venanzio Rauzzini (1746-1810) En castellano: No disponible In english: Venanzio Rauzzini (1746-1810) - Altres: Venanzio Rauzzini (1746-1810)



Informació addicional...

Venanzio Rauzzini: Master of Music in Jane Austen's Bath

Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

1 comentari: