Obra de John Lavery (1856-1941), pintor irlandès (1)
- Recordatori de William Wolstenholme -
En el dia de la celebració del seu 153è aniversari de naixement
Parlem de Pintura...
John Lavery (Belfast, 20 de març de 1856 - County Kilkenny, 10 de gener de 1941) va ser un pintor irlandès. Va estudiar a l'Haldane Academy de Glasgow i a Londres abans d'entrar a treballar com a ajudant en l'estudi d'un fotògraf, retocant negatius i acolorint fotografies, fet que va determinar la seva afició per la pintura de retrats. Entre els anys 1881 i 1883 va viure a París on va estudiar amb Filippo Colarossi a l'Académie Julian. El 1883 es va traslladar a Grez-sur-Loing, al nord de França, on va pintar paisatges a l'aire lliure sota la influència de Jules Bastien-Lepage i dels impressionistes. Allà va fer amistat amb Frank O'Meara. El 1885 va tornar a Glasgow, on es va convertir en la figura principal dels renovadors Glasgow Boys, amb David Young Cameron i Ernest Atkinson Hornel. A partir del 1886, i novament a Londres, va començar a exposar a la Royal Academy assolint gran èxit gràcies a l'aire mundà, elegant i sofisticat que va imprimir als seus personatges, molts d'ells sota influència de John Singer Sargent i James McNeill Whistler. En general, va ser un pintor d'èxit, que es va moure còmodament entre els grans d'Europa, als quals va tractar i va retratar, a més de fer la crònica de fets històrics. Aquest paper com a artista i com a membre triomfant de la societat el va fer sentir proper a Diego Velázquez, autor a qui admirava profundament. La seva posició social i les seves bones relacions li van permetre col·laborar en les negociacions per al tractat de 1921 entre Anglaterra i Irlanda exercint com a diplomàtic. En agraïment, un retrat de la seva dona va figurar en els bitllets irlandesos. John Lavery va morir a County Kilkenny el gener de 1941.
Parlem de Música...
William Wolstenholme (Blackburn, 24 de febrer de 1865 - London, 23 de juliol de 1931) va ser un organista i compositor anglès. Tot i la ceguesa que patia de naixement, es va formar musicalment amb els seus pares abans d'estudiar amb Henry Smart. El 1874 va entrar al College for the Blind Sons of Gentlemen de Worcester. Allà va rebre formació transversal i també de música per part de l'organista de la Catedral de Worcester. Al seu retorn a Blackburn, va començar a interpretar en públic i el 1885 i novament a Worcester va participar com a pianista amb la Societat Filharmònica de la ciutat. El 1887 va viatjar a Oxford on va entrar a la universitat, on va rebre formació d'Edward Elgar i on va obtenir el prestigiós Bachelor of Music. El 1888 va tornar a Blackburn on va ser nomenat organista de l'església de Sant Pau on, entre altres obligacions, havia de compondre un mínim de sis voluntaris setmanals. El 1897 es va fundar la Wolstenholme Society en la qual es van celebrar desenes de concerts abans de la seva dissolució el 1902. Aquell mateix anys va viatjar a Londres on va ser nomenat organista de la King's Weigh-House. El 1908 va iniciar una gira concertant pels Estats Units acompanyat de la seva germana i representant Maude Furrell. Al seu retorn a Anglaterra, va treballar com a professor, amb alumnes vinguts d'arreu, i com a organista a la All Saints’ Church, St Johns Wood de Londres. El 1929 va obtenir el grau honorífic del Royal College of Organists. El juliol de 1931, i després d'una llarga malaltia, William Wolstenholme va morir a Londres.
OBRA:
(selected list)
Air du Nord(Op. 38/5)
Allegretto Scherzando (Op. 38/4)
Allegretto in A flat (Op. 2)
Allegretto in E flat(Op. 17/2)
An Irish Phantasy (Op. 63)
Andantino in G minor(Op. 12/4)
Berceuse in B flat (Op.49/3)
Cantilene in F minor (Op. 11/1)
Canzona (Op. 12/1)
Caprice in F(Op. 8/2)
Carillon in B flat(Op. 30/2)
Die frage, die antwort (The Question, The Answer) (1: Die frage; 2: Die antwort; ) (Op. 13/1)
Epilogue
Fantaisie Rustique (Un souvenir nuptial) (Op. 46)
Fantasia in E(Op. 33/1)
Finale in B flat(Op. 11/2)
Grand Chœur in G minor (Op. 33/2)
Grand Chœur on the 4th Gregorian Tone (Op. 58/1)
Le Carillon in D flat (Op. 23/4)
Melody in B flat (Op. 20/3)
Minuet & Trio in B flat (Op. 54)
Minuet & Trio in E flat (Op. 12/2)
Pastorale in D(Op. 13/3)
Prelude in B flat
Prelude in C
Prelude in F (Op. 23/2)
Prelude in G (Op. 13/7)
Reverie in F minor(Op. 38/3)
Romanza (Op. 17/1)
Romanza in A minor(Op. 13/4)
Rondino in D(Op. 23/1)
Serenata in A (Op. 38/2)
Seven Short Postludes (1: in C; 2: in G; 3: in F; 4: in D; 5: in B flat; 6: in A; 7: in E flat; ) (Op. 84)
Seven Short Preludes (1: in C; 2: in A flat; 3: in E; 4: in F; 5: in A; 6: in B flat; 7: in G; ) (Op. 82)
Sonata in the style of Handel (Op. 8/1)
The Seraph’s Strain (Op. 16/2)
Toccata in B flat (Op. 58/2)
Two Communions (1: in F (Op. 23/3); 2: in G (Op. 16/1);
Two Short Pieces (1: Communion in B flat (Op. 23/6); 2: Meditation in C minor (Op. 23/8);
OBRA:
(selected list)
Air du Nord(Op. 38/5)
Allegretto Scherzando (Op. 38/4)
Allegretto in A flat (Op. 2)
Allegretto in E flat(Op. 17/2)
An Irish Phantasy (Op. 63)
Andantino in G minor(Op. 12/4)
Berceuse in B flat (Op.49/3)
Cantilene in F minor (Op. 11/1)
Canzona (Op. 12/1)
Caprice in F(Op. 8/2)
Carillon in B flat(Op. 30/2)
Die frage, die antwort (The Question, The Answer) (1: Die frage; 2: Die antwort; ) (Op. 13/1)
Epilogue
Fantaisie Rustique (Un souvenir nuptial) (Op. 46)
Fantasia in E(Op. 33/1)
Finale in B flat(Op. 11/2)
Grand Chœur in G minor (Op. 33/2)
Grand Chœur on the 4th Gregorian Tone (Op. 58/1)
Le Carillon in D flat (Op. 23/4)
Melody in B flat (Op. 20/3)
Minuet & Trio in B flat (Op. 54)
Minuet & Trio in E flat (Op. 12/2)
Pastorale in D(Op. 13/3)
Prelude in B flat
Prelude in C
Prelude in F (Op. 23/2)
Prelude in G (Op. 13/7)
Reverie in F minor(Op. 38/3)
Romanza (Op. 17/1)
Romanza in A minor(Op. 13/4)
Rondino in D(Op. 23/1)
Serenata in A (Op. 38/2)
Seven Short Postludes (1: in C; 2: in G; 3: in F; 4: in D; 5: in B flat; 6: in A; 7: in E flat; ) (Op. 84)
Seven Short Preludes (1: in C; 2: in A flat; 3: in E; 4: in F; 5: in A; 6: in B flat; 7: in G; ) (Op. 82)
Sonata in the style of Handel (Op. 8/1)
The Seraph’s Strain (Op. 16/2)
Toccata in B flat (Op. 58/2)
Two Communions (1: in F (Op. 23/3); 2: in G (Op. 16/1);
Two Short Pieces (1: Communion in B flat (Op. 23/6); 2: Meditation in C minor (Op. 23/8);
Informació addicional...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaDear Padre Martini,
ResponEliminaI've been following your blog for years and I've enjoyed so much music you've shared. I have a request that I hope will not bother you ... For over a month I have not been able to visit music blogs and today I discovered that I can not connect with Frenópatico Musical. Do you have news about it and do you know how can I get in touch with beaumarchais?
Thank you
Dear Unknown,
EliminaRegarding Frenópatico Musical's blog I can't connect neither. I don't have news what is happening. Maybe, it is definitely closed by admin or by unknown issue...
Greetings,
Pau
Thanks, Pau.
ResponEliminaGreetings
Francesco