Obra d'Anton von Maron (1733-1808), pintor austríac (1)
- Recordatori de Rudolph von Österreich -
En el dia de la celebració del seu 227è aniversari de naixement
Parlem de Pintura...
Anton von Maron (Viena, 8 de gener de 1733 - Roma, 3 de març de 1808) va ser un pintor austríac que va néixer a Viena però que va viure la major part de la seva vida a Roma. Va fer els seus estudis en aquesta ciutat, tenint com a professor a Anton Raphael Mengs i casant-se més tard amb la seva germana. Va col·laborar amb Mengs en la realització dels frescos de les esglésies de Sant Eusebi i Santa Maria dell 'Anima, i de les viles Albani i Borghese. En aquesta última va pintar cinc quadres sobre la història d'Aeneas i Dido en un estil clar i agudament definit. Encara que va rebre molts encàrrecs d'aquest tipus, les seves obres més importants van ser en el camp del retrat. Quan Mengs va ser designat pintor de la cort de Carles III d'Espanya, Maron va rebre tots els encàrrecs que Mengs no podia atendre. Des d'aleshores i fins a la seva mort, es va convertir en un dels pintors principals de Roma. Va morir en aquesta ciutat el març de 1808.
Font: En català: No disponible - En castellano: Anton von Maron (1733-1808) - In english: Anton von Maron (1733-1808) - Altres: Anton von Maron (1733-1808)
Parlem de Música...
Rudolph von Osterreich (Florència, 8 de gener de 1788 - Baden, 24 de juliol de 1831) va ser un arxiduc i un compositor austríac. Fill de Leopold II del Sacre Imperi Romanogermànic, es va traslladar a Viena el 1792 quan el seu germà gran, Francesc I d'Àustria, es va convertir en emperador. Va estudiar música amb el compositor de la cort Anton Teyber. A diferència dels seus germans, Rudolph va dedicar la seva vida a l'església i la música. Des de ben petit va mostrar un talent especial per la música i amb 15 anys va començar a fer recitals públics al piano. El 1803 va conèixer a Beethoven i es va convertir en el seu alumne de piano i composició. La seva amistat es va enfortir i ambdós van compartir temps i vida. Beethoven va dedicar nombroses partitures al seu alumne, entre elles, el quart i cinquè concerts de piano, el famós trio de piano "Arxiduc" i la grandiloqüent Missa Solemnis. A més a més, Beethoven va supervisar l'obra de Rudolph durant quasi 20 anys. Val a dir que en vida de Rudolph poca de la seva música va veure la llum. El 1819 el van ordenar cardenal i arquebisbe d'Olmütz i va morir a Baden el juliol de 1831.
OBRA:
Vocal secular:
Wenn in des Abends letzten Scheine (F. von Matthisson), c1812–13;
Je vous salue (J.C.P. de Florian), c1816–17;
La partenza (P. Metastasio), 1818;
Lieber Beethoven, ich danke, 1820
Instrumental:
unpublished unless otherwise stated; thematic catalogue of complete works in Kagan (1988)
Pf solo:
20 Ländler, before 1809;
Variations, G, c1809;
3 Polonaises, c1812;
3 Ländler, c1812;
7 Variations, G, 1814;
9 Variations, on Rossini’s ‘Di tanti palpiti’, G, c1817;
40 Variations on a Theme by Beethoven, op.1, 1818–19 (Vienna, 1819), ed. S. Kagan (Madison, WI, 1992);
Fuga, on a theme by Diabelli, c1818-19 (Vienna, 1823)
Pf 4 hands:
12 Allemandes, c1809–10 [also arr. for orch];
8 Variations on a Theme by Spontini, A, c1816
Inst: 12 Allemandes, orch, c1809–10 [arr. from pf 4 hands];
Variations, on a Theme by Prince Louis Ferdinand of Prussia, F, vn, pf, c1809–10, ed. S. Kagan (Vienna, 1996);
Variations, A , csákány, pf, 1810;
Divertissement, A , csákány, pf, 1810;
Variations, B , cl, va, bn, gui, c1811–12;
Sonata, f, vn, pf, c1812, ed. S. Kagan (Madison, WI, 1992);
Sonata, A, cl, pf, op.2, c1812 (Vienna, 1822), ed. H. Voxman (London, 1973);
Serenade, B , cl, va, bn, gui, c1812;
Variations, on Rossini’s ‘Sorte! secondami’, E , cl, pf, c1822–3, ed. O. Biba (Vienna, 1981)
Numerous unfinished works and sketches
OBRA:
Vocal secular:
Wenn in des Abends letzten Scheine (F. von Matthisson), c1812–13;
Je vous salue (J.C.P. de Florian), c1816–17;
La partenza (P. Metastasio), 1818;
Lieber Beethoven, ich danke, 1820
Instrumental:
unpublished unless otherwise stated; thematic catalogue of complete works in Kagan (1988)
Pf solo:
20 Ländler, before 1809;
Variations, G, c1809;
3 Polonaises, c1812;
3 Ländler, c1812;
7 Variations, G, 1814;
9 Variations, on Rossini’s ‘Di tanti palpiti’, G, c1817;
40 Variations on a Theme by Beethoven, op.1, 1818–19 (Vienna, 1819), ed. S. Kagan (Madison, WI, 1992);
Fuga, on a theme by Diabelli, c1818-19 (Vienna, 1823)
Pf 4 hands:
12 Allemandes, c1809–10 [also arr. for orch];
8 Variations on a Theme by Spontini, A, c1816
Inst: 12 Allemandes, orch, c1809–10 [arr. from pf 4 hands];
Variations, on a Theme by Prince Louis Ferdinand of Prussia, F, vn, pf, c1809–10, ed. S. Kagan (Vienna, 1996);
Variations, A , csákány, pf, 1810;
Divertissement, A , csákány, pf, 1810;
Variations, B , cl, va, bn, gui, c1811–12;
Sonata, f, vn, pf, c1812, ed. S. Kagan (Madison, WI, 1992);
Sonata, A, cl, pf, op.2, c1812 (Vienna, 1822), ed. H. Voxman (London, 1973);
Serenade, B , cl, va, bn, gui, c1812;
Variations, on Rossini’s ‘Sorte! secondami’, E , cl, pf, c1822–3, ed. O. Biba (Vienna, 1981)
Numerous unfinished works and sketches
Parlem amb veu pròpia...
Gaudiu i compartiu!
Informació addicional...
PRESTOCLASSICAL: Beethoven and Archduke Rudolph of Austria
CPDL: No disponible
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaAmigo Pau, muchas gracias por esta joya musical.
ResponEliminaUn abrazo,
Milton
Querido Milton,
EliminaQue sorpresa!! Me alegra mucho saber que estás bien y disfrutando musicalmente!
Te deseo mis mejores ánimos y la mayor de la salud para este nuevo año!
Seguiremos compartiendo música hasta que la ley, la salud o el universo me lo impidan...
Abrazo!
Pau
muchas gracias, espectacular!!!
ResponElimina(。◕‿◕。) Pau
EliminaHola Pau!
ResponEliminaComo dice el comentario anterior: espectacular! Sin buscar demasiado, es posible encontrar su Septeto, obra compuesta al final de su vida, y que me parece una obra más que interesante.
Muchas Gracias!!!
Salut
Frantisek
Frantisek!
EliminaLa verdad que aunque su nombre pueda parecer desconocido, existen varias ediciones con su música.
Su Septeto lo tengo, además de otra monográfica de su obra de cámara.
En un ejercicio de imaginación, el otro día mientras atentamente escuchaba a nuestro 'amado' Rey en su discurso de Navidad, me imaginé por un instante que antes de finalizar dijera algo así como: "y para terminar, os voy a interpretar una obra para piano compuesta por mi en honor a todos los españoles..."
Previsiblemente, no fue así. Lástima de reyes y príncipes, en qué momento de la historia abandonaron la música?
Gracias!
Salut!
Pau
Tienes una imaginación portentosa! �� Aunque ya sabes, Einstein dijo que, en tiempos de crisis, la imaginación es más importante, incluso, que el conocimiento.
EliminaPor cierto, siempre nos quedará Alfonso X
Gracias Pau!
Salut!
Frantisek
♪ ♪ ♪ (- ^‿^ -) ♪ ♪ ♪
EliminaThe link appears to be not working; thank you; col legno
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaPlease throw off the link
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaThank you!!!Muchas gracias
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina