diumenge, 7 d’abril del 2019

HARDOUIN, Henri (1727-1808) - Missae cum 4 vocibus (1772)

Antonie Sminck Pitloo - De kerk van San Giorgio in Velabro te Rome (1820)
Obra d'Antonie Sminck Pitloo (1790-1837), pintor holandès (1)


- Recordatori d'Henri Hardouin -
En el dia de la celebració del seu 292è aniversari de naixement



Parlem de Pintura...

Anton Sminck van Pitloo (Arnhem, 8 de maig de 1790 - Napoli, 22 de juny de 1837) va ser un pintor holandès. Es va formar a París amb Jean-Victor Bertin. Posteriorment, i de forma definitiva, es va traslladar a Itàlia. Primer va viure a Roma, on va col·laborar amb el pintor Teerlinck, qui el va motivar a abandonar el neoclassicisme en favor d'una visió més naturalista del paisatge. El 1815 es va instal·lar a Nàpols on va conèixer i compartir feina amb pintors com Camille Corot i Johan Christian Dahl. També allà va rebre la influència del pintor anglès Joseph Mallord William Turner. A Nàpols va treballar com a professor de l'Accademia Partenopea i va ser un dels membres destacats de la posterior Escola de Posillipo. Anton Sminck van Pitloo, pintor de paisatges i escenes de gènere, va morir a Nàpols el juny de 1837.



Parlem de Música...

Henri Hardouin (Grandpré, 7 d'abril de 1727 - Grandpré, 13 d'agost de 1808) va ser un compositor francès. El 1735 va entrar com a cantant del cor de la Catedral de Reims. Posteriorment, va entrar al seminari on va realitzar el vots monàstics i on el 1749 va assolir un càrrec de maître de musique el qual va preservar els següents 42 anys. El 1751 va assolir la condició de sacerdot i el 1776 de cànon. Com a músic, i a banda dels seus deures a la catedral, va ser el responsable de l'organització de concerts setmanals de la ciutat. Aquest càrrec, que va desenvolupar entre els anys 1752 i 1773, va permetre divulgar les seves obres així com les d'autors principalment francesos. Com a teòric, va destacar pel seu estudi del cant pla sent autor de l'obra Méthode nouvelle pour apprendre le plainchant (1762). Com a compositor, va ser autor principalment de música religiosa destacant per la seva col·laboració amb François Giroust i François Rebel en la creació d'una missa solemne per a la coronació de Lluís XVI. Durant la Revolució Francesa va perdre els seus càrrecs i el seu rastre es va perdre fins el 1795, any que va assumir novament la seva posició de maître de musique a Reims. El 1801 es va jubilar i va llegar tota la seva producció a la Catedral de Reims. Des d'allà va tornar a Grandpré, ciutat on va morir l'agost de 1808.


OBRA:

Vocal religiosa:

Lauda Jerusalem, in La musique de l’église (?Paris, 1760);
6 missae, 4vv (Reims, 1772): 1 Incipite Domino in tympanis, 2 Cantate Domino in cymbalis, 3 Jucundum sit ei eloquium, 4 Exaltate et invocate nomen ejus, 5 Laudate nomen Domini, 6 Collaudate canticum;

MSS at Reims Cathedral before World War I (some destroyed in war):
22 masses, acc. orch,
24 masses unacc.,
5 Requiem,
masses for Advent,
masses for Lent,
91 hymns,
85 motets,
6 TeD,
9 Mag,
other works for Advent, Lent, Holy Week, Easter;
Musique du sacre, 4vv, incl. 6 motets and Messe solennelle, 1775 [for the coronation of Louis XVI];
Masses in Méthode nouvelle pour apprendre le plainchant

---

Pedagogical:
Méthode nouvelle pour apprendre le plainchant (Charleville, 1762, 3/1790, rev. 1818, 1828);
Principes de la musique, frag., I-Mc;
Leçons de musique suivies de duos, Mc



Informació addicional... 

INTERPRETS: St Martin’s Chamber Choir; Timothy J. Krueger (director)
TOCCATA: Hardouin - Complete four-part a cappella Masses
CPDL: No disponible
SPOTIFY: Hardouin - Complete four-part a cappella Masses



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada