dimarts, 2 d’abril del 2019

CIAMPI, Vincenzo (1719-1762) - Violin Concertos, Op.6 (1754)

Johann Konrad Seekatz - Geiger mit Bierglas
Obra de Johann Conrad Seekatz (1719-1768), pintor alemany (1)


- Recordatori de Vincenzo Ciampi -
En el dia de la celebració del seu 300è aniversari de naixement



Parlem de Pintura...

Johann Conrad Seekatz (Grünstadt, 4 de setembre de 1719 - Darmstadt, 25 d'agost de 1768) va ser un pintor alemany. Fill del també pintor Johann Martin Seekatz i de Juliana Magdalena Kuhlmann, es va formar amb el seu germà Johann Ludwig Seekatz. Més tard es va traslladar a Osthofen on va col·laborar amb el seu germà en la decoració parcial de la Bergkirche. Finalitzat aquest treball, es va establir com a pintor independent realitzant escenes de gènere, paisatges i motius religiosos. A partir del 1753 va viure a Darmstadt on va treballar al servei de la cort en un temps en què també va rebre comissions de Johann Caspar Goethe, pare de Johann Wolfgang von Goethe. Johann Conrad Seekatz va morir a Darmstadt l'agost de 1768.



Parlem de Música...

Vincenzo (Legrenzio) Ciampi (Piacenza, 2 d'abril de 1719 - Venezia, 30 de març de 1762) va ser un compositor italià. Es va formar inicialment a Piacenza abans de traslladar-se a Nàpols, ciutat on va estudiar amb Leo i Durante en el Conservatorio di San Onofrio. Entre els anys 1737 i 1745 va escriure i representar les seves primeres òperes a Nàpols. A partir del 1746 va viure per poc temps a Palermo on va representar la seva primera òpera seriosa i on va treballar com a 'maestro al cembalo'. El 1747 es va traslladar a Venècia on va entrar a treballar com assistent de G.B. Runcher en l'Ospedale degli Incurabili. Posteriorment, i en la mateixa institució, va assolir el càrrec de 'maestro di coro' i va compondre nombrosa obra religiosa, entre ella l'oratori Christus a morte (1748). També durant la seva estada a Venècia va escriure diverses òperes, entre elles l'exitosa Bertoldo, Bertoldino e Cacasenno. Més tard, va viatjar a Londres on va treballar al servei de G.F. Crosa i on va estrenar algunes de les seves òperes. El 1749 va tornar a Venècia abans de tornar aquell mateix any a Londres ciutat on a partir del 1751 va escriure i publicar música instrumental. El 1756 va tornar definitivament a Venècia on va treballar com a compositor teatral i on el 1760 va ser nomenat, novament, 'maestro di coro' de l'Ospedale degli Incurabili en un càrrec que ja va preservar la resta de la seva vida. Vincenzo Ciampi va morir a Venècia el març de 1762.

Matthäus Seutter - Theatrum Belli per Italiam
Matthäus Seutter (1678-1757) - Theatrum Belli per Italiam (2)

OBRA:

Vocal secular:

Operas:
dm dramma per musica
ob opera buffa

Da un disordine nasce un ordine (ob, G. Federico), Naples, Fiorentini, aut. 1737
La Beatrice (ob, Federico), Naples, Nuovo, carn. 1740
La Lionora (ob, Federico), Naples, Fiorentini, wint. 1742 [ov. and parti buffe by Logroscino, parti serie by Ciampi]
La Flaminia (dm), Naples, Nuovo, spr. 1743
L’Arminio (dm, F. Navarra), Naples, Fiorentini, aut. 1744
L’amore ingegnoso (ob, A. Palomba), Naples, Fiorentini, aut. 1745
Artaserse (dm, P. Metastasio), Palermo, S Cecilia, 1747
L’Adriano (dm, Metastasio), Venice, S Cassiano, carn. 1748, I-MOe; rev. as Adriano in Siria, London, King’s, 1750, Favourite Songs (London, 1750)
La scuola moderna, ossia La maestra di buon gusto [after G. Cocchi: La maestra] (ob, C. Goldoni), Venice, S Moisè, aut. 1748; rev. as La maestra, London, King’s, 28 Feb 1749; as La maestra di scola, Verona, aut. 1749 [parti buffe by Ciampi, parti serie by Cocchi]
Bertoldo, Bertoldino e Cacasenno (ob, Goldoni), Venice, S Moisè, ?26 Dec 1748, MOe; as Bertoldo in corte (int), Paris, 1753, F-Po; as Bertoldino alla corte del rè Alboino (int), Potsdam, Sanssouci, 1754, as Bertoldo, Bertoldino e Cacasenno alla corte del rè Alboino, London, Covent Garden, 1755, B-Lc*; Favourite Songs (London, 1755 and 1762)
La favola de’ tre gobbi (int, Goldoni), Venice, S Moisè, carn. 1749, F-Pn; rev. as I tre gobbi rivali, Potsdam, Sansouci, 1754; as Li tre gobbi rivali amanti di Madama Vezzosa, Venice, aut. 1756; as Les trois bossus, Paris, Jan 1762; as I tre gobbi innamorati, Parma, carn. 1773; as Li tre difettosi rivali in amore (lib rev. S. Prettini), aut. 1782
Il negligente (ob, Goldoni), Venice, S Moisè, aut. 1749; rev. London, King’s, 1750; as Il trascurato, Lodi, 1751; D-Wa, Favourite Songs (London, 1750)
Il trionfo di Camilla (dm, S. Stampiglia), London, King’s, 31 March 1750, Favourite Songs (London, 1750)
Didone (dm, Metastasio), London, King’s, 5 Jan 1754, Favourite Songs (London, 1754)
Catone in Utica (dm, Metastasio), Venice, S Benedetto, 26 Dec 1756, A-Wn
Il chimico (ob), Venice, S Samuele, carn. 1756–7, I-Fc
La clemenza di Tito (dm, Metastasio), Venice, S Moisè, carn. 1756–7, I-Gl, Mc, MAav, P-La (1759, Reggio nell’Emilia)
Arsinoe (dm, G.B. Galliani), Turin, Regio, carn. 1758, P-La
Gianguir (dm, A. Zeno), Venice, S Benedetto, 26 Dec 1759
Amore in caricatura (ob, Goldoni), Venice, S Angelo, 18 Jan 1761, La
Antigona (dm, G. Roccaforte), Venice, S Samuele, April 1762
L’Arcadia in Brenta (ob, Goldoni), ?Bonn, ?1771

Arias in:
Gli tre cicisbei ridocoli, 1749;
Le caprice amoureux, ou Ninette à la cour, 1755;
Les amants trompés, Paris, 1756;
Tolomeo, 1762;
La finta oposa, 1763;
The Maid of the Mill, 1765;
The Summer’s Tale, 1765;
Lionel and Clarissa, 1768;
The Captive, 1769;
The School for Fathers, or Lionel and Clarissa, 1791
Arias, duets etc.: GB-Lbl, I-Bc, Gl, Mc, Nc, Tf, Vqs

Other:
Arie 8 (Metastasio), 1v, str, bc (London, 1751);
Arie 6 (4 by Metastasio) (London, ?1754);
6 arie con recitativi accompagnate (Metastasio), 1v, str, bc (London, ?c1754);
solfeggios, S, bc, I-Gl, Rsc

Vocal religiosa:

Orats:
Bethulia liberata (?Metastasio), Venice, 1747;
Christus a morte quaesitus et in Calvario inventus, Venice, 1748;
Vexillum fidei, Venice, 1759;
Virgines prudentes et fatuae, Venice, 1760

Others:
Missa solemnis, 4vv, 1758, D-Bsb;
Ky-Gl, Dkh;
Te Deum, 4vv, 1758, Dkh, Dlb;
Salve regina, 4vv, A-Wn;
at least 15 motets, listed in Hansell

Instrumental:

All pubd London:
24 sonatas, 2 vn, bc (?1751): D, G, C, C, A, D as op.1, G, D, C, A, D, G as op.2 [pubd by Walsh], and A, D, B , g, E, C as op.1, G, C, d, E , F, F as op.2 [pubd by Johnson];
[6] Sonate, hpd (1751);
6 Concertos, ob/fl, str, bc, op.3 (n.d.);
6 Concertos, fl/ob, str, bc, op.4 (?1753);
6 Solos, vn, bc, op.5 (?1756);
6 Overtures in 9 Parts, 2 ob, 2 hn, str, bc, op.5bis (?1757);
6 Concertos in 6 Parts, 3 vn, va, bc (hpd, vc), op.6 (1754);
6 Concertos, org/hpd, str, op.7 (1756);
A 10th Favourite Opera Overture, str, hns (1764)



Informació addicional... 

INTERPRETS: Gruppo strumentale Ciampi
AMAZON: CIAMPI, V.L. - Il '700 musicale italiano
CPDL: No disponible
SPOTIFY: CIAMPI, V.L. - Il '700 musicale italiano



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada