Parlem de Pintura...
Giuseppe Zais (Forno di Canale, 22 de març de 1709 - Treviso, 29 de desembre de 1784) va ser un pintor italià. Format en un estil rococó, es va iniciar a la seva ciutat natal, on possiblement va rebre la influència de Marco Ricci abans de traslladar-se a Venècia. Aquí va ser deixeble i seguidor de Francesco Zuccarelli i pupil de Joseph Smith, cònsol britànic i mecenes de joves artistes com ell. Va destacar com un dels màxims representants de l'escola arcàdica, dedicada a la pintura de plàcids paisatges pastorals amb ruïnes, i el 1774 va ingressar a l'Acadèmia Veneciana de Pintura. Allà, no obstant, va patir constants problemes de tota índole fins acabar en la indigència absoluta. Va morir oblidat i abandonat en un hospital de Treviso el desembre de 1784.
Parlem de Música...
Giovanni Battista Serini (Cremona?, 1715 - 1765) va ser un violinista i compositor italià. Fill del violinista Pietro Paolo Serini, es creu que familiarment també va estar relacionat amb Giuseppe Serini, compositor i autor de l'oratori Il genio deluso. Com a músic, la seva primera referència va datar de l'entorn de 1744, any en què va compondre música a petició de Robert D’Arcy, ambaixador britànic a Venècia. També a Venècia es creu va ser alumne de Galuppi, compositor connectat amb D'Arcy pels anys que va treballar en el King’s Theatre de Londres. A partir del 1750 va viatjar a Bückeburg, ciutat on Serini va assolir el càrrec de compositor al servei del comte de Schaumburg-Lippe. Allà hi va romandre com a mínim fins el 1756 i va compondre nombroses partitures instrumentals, com simfonies i,, obra de cambra, i obra vocal, com cantates o fins i tot alguna òpera. També a Bückeburg va treballar com a professor de la cantant, i esposa de J.C.F. Bach, Lucia Elisabeth Münchhausen (1732-1803). A finals de 1756 o principis de 1757 es va traslladar a Praga en companyia d'Angelo Colonna (fl.1736-1756). Els darrers anys va treballar com a professor de la filla del diplomàtic britànic Mgr Cressener. Es creu que Caterina Serini, solista i membre del cor de l'Incurabili de Venècia entre els anys 1760 i 1779, va ser filla seva. A partir del 1765 el seu rastre es va perdre definitivament.
OBRA:
Vocal secular:
Le nozze di Pisiche (intreccio scenico musicale, 3, V. Cassani), Venice, Boschettiniano, carn. 1736, music lost, lib I-Vnm
La fortunata sventura (drama per musica, 3), Bergamo, carn. 1740, music lost, lib Mb, Vcg
7 arias, Tr/2 Tr, orch, GB-Y*; aria, S, orch, S-Sk, transcr. Tr, obbl tr, bc in Recueil lyrique (Paris, 1772);
recit and aria, T, pf, GB-Lbbc;
aria, S, pf, Lbbc
Vocal religiosa:
San, SATB, 2 vn, 2 hn, vc, org, CH-SAf
Motets:
O fallaces honores ita procul volate (incorrectly attrib. Francesco Serini in Gemme d’Antichità, 1864);
Sum in medio tempestatum, 1v, pf, ed. C.I. Latrobe, Selection of Sacred Music (London, 1806) and J.A. Latrobe, The Music of the Church (London, 1831), transcr. S, str, 2 fl, tpt, 2 hn, timp, b trbn, c1815–35, GB-Y
Instrumental:
6 sinfonias, Y*;
2 sinfonias, I-Vc, inc.;
9 sinfonias, D-RH* [3 also in GB-Y]
3 Sinfonie à 4 stromenti;
Sonata à 4 stromenti: F-Pn
6 cembalo concs., GB-Y*
2 sonatas, hpd, D-Bsb*;
3 sonatas, hpd, GB-Lk, ed. in Raccolta musicale, i–iii (Nuremberg, 1756-65) [1 also in D-Bsb];
2 sonatas, pf, GB-Lbl, I-Vc (incorrectly attrib. Giuseppe Serini), ed. F. Balilla Pratella (Milan, 1921) [1 also in D-Bsb, movts 2 and 3 of the other also in GB-Lk]
6 sonatas, fl, bc, Y*, ed. C.P. Lynch (Leeds, 1992), 1 ed. J. Pilgrim (London, 1960)
Andantino graziozo, vn, pf, Lbbc, ed. M. Jacobsen and A. Toni, Pieces by Old Masters (London, c1939)
3 trio sonatas: 1 for 2 fl, bc, 1750, D-Bsb, ed. M. Seiffert (1920); 1 for 2 vn, bc, I-Vc; 1 for 2 fl, bc, F-Pn
6 duets, 2 vn, op.1 (c1770), GB-Lbl
OBRA:
Vocal secular:
Le nozze di Pisiche (intreccio scenico musicale, 3, V. Cassani), Venice, Boschettiniano, carn. 1736, music lost, lib I-Vnm
La fortunata sventura (drama per musica, 3), Bergamo, carn. 1740, music lost, lib Mb, Vcg
7 arias, Tr/2 Tr, orch, GB-Y*; aria, S, orch, S-Sk, transcr. Tr, obbl tr, bc in Recueil lyrique (Paris, 1772);
recit and aria, T, pf, GB-Lbbc;
aria, S, pf, Lbbc
Vocal religiosa:
San, SATB, 2 vn, 2 hn, vc, org, CH-SAf
Motets:
O fallaces honores ita procul volate (incorrectly attrib. Francesco Serini in Gemme d’Antichità, 1864);
Sum in medio tempestatum, 1v, pf, ed. C.I. Latrobe, Selection of Sacred Music (London, 1806) and J.A. Latrobe, The Music of the Church (London, 1831), transcr. S, str, 2 fl, tpt, 2 hn, timp, b trbn, c1815–35, GB-Y
Instrumental:
6 sinfonias, Y*;
2 sinfonias, I-Vc, inc.;
9 sinfonias, D-RH* [3 also in GB-Y]
3 Sinfonie à 4 stromenti;
Sonata à 4 stromenti: F-Pn
6 cembalo concs., GB-Y*
2 sonatas, hpd, D-Bsb*;
3 sonatas, hpd, GB-Lk, ed. in Raccolta musicale, i–iii (Nuremberg, 1756-65) [1 also in D-Bsb];
2 sonatas, pf, GB-Lbl, I-Vc (incorrectly attrib. Giuseppe Serini), ed. F. Balilla Pratella (Milan, 1921) [1 also in D-Bsb, movts 2 and 3 of the other also in GB-Lk]
6 sonatas, fl, bc, Y*, ed. C.P. Lynch (Leeds, 1992), 1 ed. J. Pilgrim (London, 1960)
Andantino graziozo, vn, pf, Lbbc, ed. M. Jacobsen and A. Toni, Pieces by Old Masters (London, c1939)
3 trio sonatas: 1 for 2 fl, bc, 1750, D-Bsb, ed. M. Seiffert (1920); 1 for 2 vn, bc, I-Vc; 1 for 2 fl, bc, F-Pn
6 duets, 2 vn, op.1 (c1770), GB-Lbl
Informació addicional...
AMAZON: SERINI, G.B. - 3 Sonates pour Clavecin
CPDL: No disponible
SPOTIFY: SERINI, G.B. - 3 Sonates pour Clavecin
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaEstimado amigo, muchas gracias por las joyas musicales, hace tiempo buscaba esta preciosidad. Además, millones de gracias por tu apoyo a mi trabajo.
ResponEliminaAbrazo fraterno !!!
Yehu.