dimarts, 27 de maig del 2014

DEMARS, Charles (1702-1774) - Livre de Pieces de Clavecin

Giovanni Antonio Guardi & Francesco Guardi - Two Odalisques Playing Music in the Harem (c.1742)
Obra de Giovanni Antonio Guardi (1699-1760), pintor italià.



- Recordatori de Charles Demars -
En el dia de la commemoració del seu 312è aniversari de decés



Parlem de Pintura...

Giovanni Antonio Guardi (Viena, 27 de maig de 1699 - Venècia, 23 de gener de 1760), també conegut amb el nom de Gianantonio Guardi, va ser un pintor italià. Guardi va ser un dels fundadors de l'Acadèmia de Venècia el 1756. Nascut a Viena, va ser el fill d'un pintor barroc menor de Trentino i el germà gran de l'internacional Francesco Guardi. Es va formar a Viena tot i que ràpidament es va instal·lar a Venècia. El col·leccionista Johann Matthias von der Schulenburg va encarregar a Guardi obres de temàtica orientalista i d'inspiració turca. Va formar els seus germans Francesco i Nicolò. Va rebre encàrrecs de diverses esglésies venecianes i va ser professor, entre altres, de Francesco Casanova. Va morir el gener de 1760 a Venècia.

Font: En català: No disponible En castellano: Giovanni Antonio Guardi (1699-1760) In english: Giovanni Antonio Guardi (1699-1760) - Altres: Giovanni Antonio Guardi (1699-1760)



Parlem de Música...

Charles Demars (Sézanne, bap. 28 de maig de 1702 - Paris, 4 de març de 1774) va ser un organista i compositor francès. El seu pare i avi van ser organistes a Sézanne. L'any 1728 va assolir el càrrec d'organista de la Catedral de Vannes, a la Bretanya francesa. Aquesta càrrec el va conservar fins el dia de la seva mort. La seva vida i obra és molt poc coneguda. La seva col·lecció de peces de clavecí, publicada a París el 1735 i atribuïda erròniament al seu germà gran Jean Odéo Demars és la única edició existent de les seves obres. Va morir probablement a París el març de 1774.

Font: En català: No disponible En castellano: No disponible In english: Charles Demars (1702-1774) Altres: No disponible



Parlem amb veu pròpia...

El cognom Demars, tot i l'enorme desconeixement que actualment en tenim, va ser un cognom aparentment familiar en la vida musical de Sézanne. En aquesta ciutat, tota una generació de Demars hi van fer vida i professió. El seu germà Jean Odéo Demars (1695-1756), organista i compositor, va ser el membre més "conegut" d'aquesta nissaga tot i ser, de la mateixa forma que Charles, un personatge inèdit dins el coneixement musical del nostre petit país. Ambdós, per coincidència espacio-temporal, devien treballar, suposem, en contacte permanent. Ambdós, organistes, un a París i l'altre a Vannes, van treballar amb l'orgue tot i que, curiosament, la majoria del seu poc repertori recuperat està escrit per l'instrument de moda a França en aquell temps, el clavecí. Tant en l'estil i l'organització la música es presenta com a una reminiscència més propera a l'obra d'Händel que a la d'altres compositors francesos. Obertures en preludi, allemandes, courantes i gigues característiques és el que escoltarem en el recull Livre de Pieces de Clavecin de 1735. Un interessant descobriment que ens permetrà ampliar la constel·lació de músics a l'entorn de Couperin. La de Demars és dèbil i llunyana però amb perseverança i el bon fer de l'intèrpret que la recupera, podrem caracteritzar la cromàtica llum de la seva ànima!

Gaudiu i compartiu! 



Informació addicional...


Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

6 comentaris:

  1. Er... the link is missing. :-) Muchas gracias!

    ResponElimina
  2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina