Obra de Jan Toorop (1858-1928), pintor holandès (1)
- Recordatori de Norman Houston O'Neill -
En el dia de la commemoració del seu 91è aniversari de decés
Parlem de Pintura...
Jan Toorop (Purworedjo, 20 de desembre de 1858 - La Haia, 3 de març de 1928) va ser un pintor holandès. Va néixer l'illa de Java, en aquell temps colònia holandesa. Va realitzar els seus estudis a l'Acadèmia de Delf i a Amsterdam, viatjant més tard per ampliar-los a Brussel·les, Londres i París. En aquesta ciutat va rebre la influència de Gustave Moreau i Edouard Manet. A cavall entre el simbolisme i el modernisme, va desenvolupar un estil propi que va conjugar motius javanesos i simbòlics. Els seus dibuixos d'àlbers i figures curvilínies van ser precursores dels patrons pictòrics de l'Art Nouveau. El 1890 es va orientar breument vers el puntillisme. Després de la seva conversió al catolicisme (1905) va pintar escenes religioses i simbòliques. Va morir a La Haia el març de 1928.
Font: En català: Jan Toorop (1858-1928) - En castellano: Jan Toorop (1858-1928) - In english: Jan Toorop (1858-1928) - Altres: Jan Toorop (1858-1928)
Parlem de Música...
Norman Houston O'Neill (London, 14 de març de 1875 - London, 3 de març de 1934) va ser un compositor i director anglès. Després d'estudiar amb Somervell a Londres (1890-1893), va treballar amb Iwan Knorr al Conservatori Hoch (1893-97) de Frankfurt, ciutat on va compartir amistat amb Balfour Gardiner, Cyril Scott, Grainger i Quilter (sovint coneguts amb el nom del 'grup Frankfurt'). Tot i que va gaudir d'un èxit modest, algunes de les seves obres de cambra i orquestrals van gaudir d'un cert ressò, especialment en el gènere música incidental en el qual es va especialitzar. Entre els anys 1901 i 1908 va escriure molta música d'aquest gènere per a diversos teatres en col·laboració amb John Martin-Harvey. Va ser director titular del Teatre Real Haymarket entre els anys 1909-1919. Allà va rebre elogis per la seva música Maurice Maeterlinck's The Blue Bird (1909), Lord Dunsany's The Golden Doom (1912) i especialment per J.M. Barrie's Mary Rose (1920). Entre els anys 1916-1934, O'Neill va ser tresorer de la Reial Societat Filharmònica. El 1924 es va unir al personal docent de la Royal Academy of Music. O'Neill va morir a Londres el març de 1934.
OBRA:
(selective list)
Vocal secular:
Vocal orch:
Death on the Hills, op.12 (R. Newmarch), A, orch;
La belle dame sans merci, op.31 (J. Keats), Bar, orch;
The Farmer and the Fairies (H. Asquith), spkr, orch
Choral:
Waldemar, op.19, solo vv, chorus, orch;
8 National Songs, op.34, unison vv, orch;
partsongs, unison songs
Songs:
The Indian Serenade (P.B. Shelley), 1900;
2 Songs, op.16 (R. Newmarch), 1904;
5 Rondels, op.18 (W.E. Henley, G. Moore, A. Symons, anon.), 1907;
2 French Songs, op.26 (P. Verlaine, P. Fort), 1907;
2 Songs, op.35 (G. van Ruith, Keats), 1909;
A Song Cycle (E. Temple Thurston), 1924;
Echoes of Erin (H. Boulton), 1926;
others incl. songs from plays
Instrumental:
incidental music
After All (E.G.E. Lytton), London, 1901–2;
The Exile (Osbourne, Strong), London, 1902;
Hamlet (W. Shakespeare), op.13, Dublin, l904;
A Lonely Queen, op.22 (J. Comyns Carr), New York, 1906;
The Bride of Lammermoor (The Last Heir), op.28 (S. Phillips, after W. Scott), London, 1908;
King Lear (Shakespeare), op.36, London, 1909;
The Blue Bird, op.37 (M. Maeterlinck), London, 1909;
The Gods of the Mountain, op.41 (Dunsany), London, 1911;
The Golden Doom, op.44 (Dunsany), London, 1912;
The Pretenders, op.45 (H. Ibsen), London, 1913;
Through the Green Door (M.V. Vernon), Manchester, 1919;
Julius Caesar (Shakespeare), London, 1920;
Macbeth (Shakespeare), London, 1920
Mary Rose (J.M. Barrie), London, 1920;
Quality Street (Barrie), London, 1921;
The Merchant of Venice (Shakespeare), New York, 1922;
Success (A.A. Milne), 1923;
A Kiss for Garlands (Barrie), London, 1924;
Kismet (E. Knoblock), London, 1925;
The Man with the Load of Mischief (A. Dukes), London, 1925;
Mr Pickwick (C. Hamilton, F.C. Reilly, after C. Dickens), London, 1928;
The Ivory Door (Milne), London, 1929;
Measure for Measure (Shakespeare), London, 1929;
Henry V (Shakespeare), London, 1933
Orch:
Suite, op.3, str, 1893–7;
In Autumn, op.8, ov., 1901;
Miniatures, op.14, small orch, 1904;
In Springtime, op.21, ov., 1905–6;
Miniatures, op.25, 1908;
Theme and Variations on an Irish Air, op.29, 1910;
A Scotch Rhapsody, op.30, 1911;
Humoresque, op.47, ov., 1913;
Hornpipe, op.48, 1916;
Irish Jig, chbr orch, 1923;
Festal Prelude, 1927;
2 Shakespearean Sketches, 1928
Chbr:
Variations on ‘Pretty Polly Oliver’, op.1, pf trio, 1895;
Sonata, op.2, vc, pf, 1896;
Scherzo and Romance, op.6, vn, pf, 1897;
Pf Trio, a, op.7, 1900;
Pf Qnt, op.10, 1902–3;
Pf Trio, F, op.32, 1909;
Berceuse, op.33, vn, pf, 1909;
Scherzo, op.52, str qt;
2 Pieces, vn, pf, 1921
Pf:
4 Compositions, op.4, 1898;
Variations and Fugue, op.5, 1898;
3 Pieces, op.15, 1904;
Variations and Fugue on an Irish Theme, op.17, 1905;
3 Pieces, op.20, 1906;
2 Studies, op.24, 1911;
3 Old English Pieces, 1919;
Suite, 1927;
3 Sketches, 1928
Ballets:
A Forest Idyll, c1913;
Before Dawn, London, 1917;
Punch and Judy, London, 1924;
Alice in Lumberland, London, 1926
Font: En català: Norman Houston O'Neill (1875-1934) - En castellano: No disponible - In english: Norman Houston O'Neill (1875-1934) - Altres: Norman Houston O'Neill (1875-1934)
OBRA:
(selective list)
Vocal secular:
Vocal orch:
Death on the Hills, op.12 (R. Newmarch), A, orch;
La belle dame sans merci, op.31 (J. Keats), Bar, orch;
The Farmer and the Fairies (H. Asquith), spkr, orch
Choral:
Waldemar, op.19, solo vv, chorus, orch;
8 National Songs, op.34, unison vv, orch;
partsongs, unison songs
Songs:
The Indian Serenade (P.B. Shelley), 1900;
2 Songs, op.16 (R. Newmarch), 1904;
5 Rondels, op.18 (W.E. Henley, G. Moore, A. Symons, anon.), 1907;
2 French Songs, op.26 (P. Verlaine, P. Fort), 1907;
2 Songs, op.35 (G. van Ruith, Keats), 1909;
A Song Cycle (E. Temple Thurston), 1924;
Echoes of Erin (H. Boulton), 1926;
others incl. songs from plays
Instrumental:
incidental music
After All (E.G.E. Lytton), London, 1901–2;
The Exile (Osbourne, Strong), London, 1902;
Hamlet (W. Shakespeare), op.13, Dublin, l904;
A Lonely Queen, op.22 (J. Comyns Carr), New York, 1906;
The Bride of Lammermoor (The Last Heir), op.28 (S. Phillips, after W. Scott), London, 1908;
King Lear (Shakespeare), op.36, London, 1909;
The Blue Bird, op.37 (M. Maeterlinck), London, 1909;
The Gods of the Mountain, op.41 (Dunsany), London, 1911;
The Golden Doom, op.44 (Dunsany), London, 1912;
The Pretenders, op.45 (H. Ibsen), London, 1913;
Through the Green Door (M.V. Vernon), Manchester, 1919;
Julius Caesar (Shakespeare), London, 1920;
Macbeth (Shakespeare), London, 1920
Mary Rose (J.M. Barrie), London, 1920;
Quality Street (Barrie), London, 1921;
The Merchant of Venice (Shakespeare), New York, 1922;
Success (A.A. Milne), 1923;
A Kiss for Garlands (Barrie), London, 1924;
Kismet (E. Knoblock), London, 1925;
The Man with the Load of Mischief (A. Dukes), London, 1925;
Mr Pickwick (C. Hamilton, F.C. Reilly, after C. Dickens), London, 1928;
The Ivory Door (Milne), London, 1929;
Measure for Measure (Shakespeare), London, 1929;
Henry V (Shakespeare), London, 1933
Orch:
Suite, op.3, str, 1893–7;
In Autumn, op.8, ov., 1901;
Miniatures, op.14, small orch, 1904;
In Springtime, op.21, ov., 1905–6;
Miniatures, op.25, 1908;
Theme and Variations on an Irish Air, op.29, 1910;
A Scotch Rhapsody, op.30, 1911;
Humoresque, op.47, ov., 1913;
Hornpipe, op.48, 1916;
Irish Jig, chbr orch, 1923;
Festal Prelude, 1927;
2 Shakespearean Sketches, 1928
Chbr:
Variations on ‘Pretty Polly Oliver’, op.1, pf trio, 1895;
Sonata, op.2, vc, pf, 1896;
Scherzo and Romance, op.6, vn, pf, 1897;
Pf Trio, a, op.7, 1900;
Pf Qnt, op.10, 1902–3;
Pf Trio, F, op.32, 1909;
Berceuse, op.33, vn, pf, 1909;
Scherzo, op.52, str qt;
2 Pieces, vn, pf, 1921
4 Compositions, op.4, 1898;
Variations and Fugue, op.5, 1898;
3 Pieces, op.15, 1904;
Variations and Fugue on an Irish Theme, op.17, 1905;
3 Pieces, op.20, 1906;
2 Studies, op.24, 1911;
3 Old English Pieces, 1919;
Suite, 1927;
3 Sketches, 1928
Ballets:
A Forest Idyll, c1913;
Before Dawn, London, 1917;
Punch and Judy, London, 1924;
Alice in Lumberland, London, 1926
Font: En català: Norman Houston O'Neill (1875-1934) - En castellano: No disponible - In english: Norman Houston O'Neill (1875-1934) - Altres: Norman Houston O'Neill (1875-1934)
Parlem amb veu pròpia...
Gaudiu i compartiu!
Informació addicional...
AMAZON: O'Neill: Chamber Works
CPDL: No disponible
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaMany thanks and regards from The Netherlands.
ResponEliminaVeel dank en groeten uit Nederland.
you're welcome!
EliminaGreetings!
Moltes gracies un altre cop.
ResponEliminaSempre va be descobrir....
Salutacions
Andreu
Gràcies!
EliminaPersonalment, descobrir és (quasi) sempre un plaer!
Salut!
Pau