Parlem de Pintura...
Paulus Moreelse (Utrecht, 1571 - Utrecht, 6 de març de 1638) va ser un arquitecte i pintor holandès. Es va formar amb el retratista Michiel Jansz. van Mierevelt, i després d'un viatge per Itàlia va entrar en el gremi de cadiraires d'Utrecht, que englobava els pintors de la seva ciutat fins que el 1611 es va crear el Gremi de Sant Lluc. De fet, el mateix Moreelse en va ser un dels seus membres fundadors. Les seves primeres pintures daten del 1602 obres en què ja va demostrar la seva habilitat en el retrat. Va assolir fama com a retratista motiu pel qual va rebre múltiples encàrrecs privats. També va explorar altres gèneres més mitològics, religiosos i pastorals. Va treballar com a professor tenint com a alumnes els pintors Dirck van Baburen i el seu propi fill Johannes Moreelse. Va morir a Utrecht el març de 1638.
Font: En català: No disponible - En castellano: Paulus Moreelse (1571-1638) - In english: Paulus Moreelse (1571-1638) - Altres: Paulus Moreelse (1571-1638)
Parlem de Música...
Johann Steffens (Itzehoe, c.1560 - Lüneburg, c.1616) va ser un organista i compositor alemany. El seu pare, membre del consell de la ciutat d'Itzehoe, va ser qui el va animar musicalment. Segons una carta de recomanació de 1589, es va formar, a l'orgue, amb Hans Scherer. El 1592 va ser contractat com a assistent de Jost Funcke, l'organista de la Johanniskirche de Lüneburg. Quan Funcke va morir el 1593, Steffens va ser nomenat el seu successor, en primera instància amb caràcter provisional, tot i que poc després oficialment (1595). En aquell càrrec hi va romandre durant 20 anys. Allà va consolidar la seva carrera i el seu nom es va fer notablement popular més enllà de Lüneburg. El 1596 va participar en el grup de prova del nou orgue de Groningen, on més de 53 experts organistes hi van participar per tal d'avaluar el nou instrument. Va tornar a Lüneburg ciutat on va publicar la majoria de la seva música. Un repertori principalment vocal i per a orgue i en un estil proper al d'Hans Leo Hassler. Va morir a Lüneburg en una data posterior al 1616.
OBRA:
Vocal secular:
Newe teutsche Gesäng nach Art der Madrigalien, 4–8vv (Nuremberg, 1599); lost, cited in G. Draudius: Bibliotheca … classica (Frankfurt, 1611), ed. K. Ameln, in Verzeichnisse deutscher musikalischer Bücher 1611 und 1625 (Bonn, 1957); 1 repr. in 1609
Newe teutsche weltliche Madrigalia und Balletten, 5vv (Hamburg, 1619); ed. in EDM, 1st ser., xxix (1958)
10 works, a 5, 1609; ed. in Engelke
1 madrigal, 8vv, W
Vocal religiosa:
4 motets, 8vv, 1593, D-Hs; 1 ed. in Engelke
4 Christmas motets, 6vv, 1604–6, inc., Lr
Instrumental:
4 works, org: 2 in Celle Organ Tablature (1601), ed. K. Beckmann, Choralbearbeitungen des norddeutschen Barocks (Wiesbaden, 1988);
CEKM, xvii (1971);
1 in CZ; 1 in Mbs
OBRA:
Vocal secular:
Newe teutsche Gesäng nach Art der Madrigalien, 4–8vv (Nuremberg, 1599); lost, cited in G. Draudius: Bibliotheca … classica (Frankfurt, 1611), ed. K. Ameln, in Verzeichnisse deutscher musikalischer Bücher 1611 und 1625 (Bonn, 1957); 1 repr. in 1609
Newe teutsche weltliche Madrigalia und Balletten, 5vv (Hamburg, 1619); ed. in EDM, 1st ser., xxix (1958)
10 works, a 5, 1609; ed. in Engelke
1 madrigal, 8vv, W
Vocal religiosa:
4 motets, 8vv, 1593, D-Hs; 1 ed. in Engelke
4 Christmas motets, 6vv, 1604–6, inc., Lr
Instrumental:
4 works, org: 2 in Celle Organ Tablature (1601), ed. K. Beckmann, Choralbearbeitungen des norddeutschen Barocks (Wiesbaden, 1988);
CEKM, xvii (1971);
1 in CZ; 1 in Mbs
Parlem amb veu pròpia...
Gaudiu i compartiu!
Informació addicional...
AMAZON: Steffens: Die Musik und ein guter Wein
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaUn administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaThank you!
ResponEliminaSimone Eckert & friends will now
acquaint me with Johann Steffens.