Obra de William Holman Hunt (1827-1910), pintor anglès (1)
- Recordatori d'Arthur Sullivan -
En el dia de la commemoració del seu 113è aniversari de decés
Parlem de Pintura...
William Holman Hunt (Londres, 2 d'abril de 1827 - Londres, 7 de setembre de 1910) va ser un pintor britànic i un dels fundadors de la Germanor Prerafaelita. Tot i estudiar a la Royal Academy of Arts, va rebutjar l'estil imposat pel seu fundador, Sir Joshua Reynolds. Va fundar en 1848, juntament amb Dante Gabriel Rossetti i John Everett Millais, la Germanor Prerafaelita, associació que propugnava una tornada a l'espiritualitat i sinceritat de l'art, menyspreant la pintura acadèmica, que consideraven una mera repetició de clixés. Per a això, proposaven inspirar-se en els primitius italians i flamencs del segle XV, anteriors a Rafael. Les obres de Hunt no van tenir al principi massa èxit, sent qualificades per la crítica de lletges i pobrement executades. En els començaments de la seva carrera el seu interès pel realisme el va dur a pintar diversos quadres que reflectien escenes de la vida quotidiana tant en el camp com en la ciutat, tals com Pastor veleidos (The Hireling Shepherd, 1851) o El despertar de la consciència (The Awakening Conscience,1853). La fama li va arribar amb les seves obres de temàtica religiosa, com La llum del món (The Light of the World). Va viatjar a Palestina amb l'objecte de documentar-se sobre el terreny per a realitzar obres religioses com El boc expiatori (The Scapegoat, 1854), Crist trobat en el temple (The Finding of the Saviour in the Tempere, 1860) i L'ombra de la mort (The Shadow of Death, 1873), així com per a pintar diversos paisatges de religiosos. Totes les seves pintures concedien una gran atenció al detall i mostraven un color viu i un elaborat simbolisme religiós, sovint inspirat en els textos bíblics. El seu treball va rebre la influència dels escrits de John Ruskin i Thomas Carlyle; com ells, Hunt creia que el món podia ser desxifrat com un sistema de signes visuals. Per Hunt, la tasca de l'artista consistia a revelar la correspondència entre signe i realitat. De tots els components de la Germanor Prerafaelita, va ser Hunt el que va mostrar més fidelitat als seus plantejaments al llarg de tota la seva vida. Va morir a Londres el setembre de 1910.
Font: En català: William Holman Hunt (1827-1910) - En castellano: William Holman Hunt (1827-1910) - In english: William Holman Hunt (1827-1910) - Altres: William Holman Hunt (1827-1910)
Parlem de Música...
Arthur Sullivan dirigint el seu oratori ''The Golden Legend'' al Festival de Leeds de 1886, extret de ''Illustrated London News'', 23 d'octubre de 1886, p. 421. (2)
Des del punt de vista musical les òperes de Gilbert i Sullivan estan considerades com les millors òperes còmiques escrites en llengua anglesa. Sullivan tenia un do especial per la melodia i per la paròdia musical, especialment d'estil barroc com ara l'òpera italiana i el madrigal isabelí anglès. A més va crear nous tipus d'escenaris còmics musicals i un tipus de cançó especial que consistia en una melodia lleugera dins d'una gamma vocal limitada amb la recitació d'un text llarg i ràpid. Entre les seves últimes obres es troba la cantata popular The Golden Legend (1886), un Te Deum (1897), la gran òpera Ivanhoe (1891) i cançons entre les que destaquen les escrites per uns poemes de Shakespeare i la famosa "Onward! Christian Soldiers" (1872) i "The Lost Chord" (1877). Sullivan va morir el novembre de 1900 a Londres.
Font: En català: Arthur Seymour Sullivan (1842-1900) - En castellano: Arthur Seymour Sullivan (1842-1900) - In english: Arthur Seymour Sullivan (1842-1900) - Altres: Arthur Seymour Sullivan (1842-1900)
Parlem amb veu pròpia...
Informació addicional...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina