Obra de Léon-François Comerre (1850-1916), pintor francès (1)
- Recordatori de John Francis Barnett -
En el dia de la commemoració del seu 100è aniversari de decés
Parlem de Pintura...
Léon François Comerre (Trélon, 10 d'octubre de 1850 - Le Vésinet, 20 de febrer 1916) va ser un pintor francès. Fill d'un professor d'escola, ben aviat es va traslladar amb la seva família a Lille. Allà va esdevenir alumne d'Alphonse Colas a l'École des Beaux-Arts de la ciutat, on va guanyar una medalla d'or el 1867. A partir del 1868 va estudiar a París a l'École nationale supérieure des Beaux-Arts amb Alexandre Cabanel, de qui també va rebre la influència en temàtica orientalista. El 1871 va realitzar la primera exibició al Saló de París on va rebre sengles premis el 1875 i el 1881. Precisament el 1875 va guanyar el Prix de Roma amb la seva obra "L’Ange annonçant aux bergers la naissance du Christ". Amb la beca d'estudis va viatjar a Roma on hi va viure entre el 1876 i el 1879. En el seu retorn a França, va guanyar un premi en l'Exposició Universal de 1885. Com a pintor es va especialitzar en retrats femenins i amb un estil sensiblement sensual, amb figures de gran bellesa i elegància, a vegades d'expressió frívoles i amb un toc exòtic. Pels seus mèrits, va rebre nombroses distincions entre elles la Legió d'Honor el 1903. Emmarcat en l'academicisme francès, va romandre a París la major part de la seva vida morint en el suburbi de Vésinet el febrer de 1916.
Font: En català: Léon-François Comerre (1850-1916) - En castellano: No disponible - In english: Léon-François Comerre (1850-1916) - Altres: Léon-François Comerre (1850-1916)
Parlem de Música...
John Francis Barnett (London, 16 d'octubre de 1837 - London, 24 de novembre de 1916) va ser un pianista i compositor anglès. Fill del professor de música Joseph Alfred Barnett i nebot del també compositor John Barnett, es va formar inicialment amb la seva mare i posteriorment amb Henry Wylde abans de rebre formació acadèmica a la Royal Academy of Music. El 1853 va realitzar el seu debut interpretant al piano el Concert en Re menor de Mendelssohn i sota la direcció de Ludwig Spohr a la New Philharmonic Society. Després d'aquest èxit inicial, es va formar amb Hauptmann, Rietz and Moscheles a Leipzig, ciutat on també va formar part de la Gewandhaus el 1860. Al seu retorn a Londres, va participar activament a la Philharmonic Society i a la New Philharmonic Society amb gran èxit. Anys després es va especialitzar en la tasca docent sent membre destacat de la Royal Academy of Music i del The National Training School for Music, entre altres. A partir del 1871 també va ser director del Novello Albert Hall Concerts i va realitzar aparicions ocasionals com a director en anys posteriors. Com a compositor va destacar per la seva Simfonia en La menor de 1864, pel seu Concert de Piano en Re menor de 1869 i per diverses cantates. Va morir a Londres el novembre de 1916.
OBRA:
(selective list)
Vocal:
The Ancient Mariner (cant., S.T. Coleridge), Birmingham Festival, 1867 (1867)
Paradise and the Peri (cant., T. Moore), Birmingham Festival, 1870 (1870)
The Raising of Lazarus (orat), London, 1873, vs (1874)
The Good Shepherd, op.26 (orat, J. Barnett), Brighton Festival, 1876, vs (1876), rev. 1897 (J. Bennett), vs (1897)
The Building of the Ship, op.35 (cant., H.W. Longfellow), Leeds Festival, 1880, vs (1880)
The Golden Gate (scena), A, orch, 1880
The Triumph of Labour (ode), London, Crystal Palace, 1888
The Wishing-bell (cant.), Norwich Festival, 1893, vs (1893)
The Eve of St Agnes (cant., J. Keats), London, 1913, vs (1913)
Tantum ergo, 8vv (1874)
17 partsongs mentioned in Baptie (1895); many separate songs
Instrumental:
Symphony, a, London, 1864
Ouverture symphonique, London, Philharmonic Society, 1868, rev. 1891
Piano Concerto, d, op.25, 1869, pf part (Leipzig, c1885)
Overture, The Winter's Tale, 1873
The Lay of the Last Minstrel, sym. poem (after W. Scott), Liverpool, 1874 (1874)
The Harvest Festival, suite, Norwich, 1881, rev. 1892 as Pastoral Suite
2 Sketches: Ebbing Tide and Elfland, London, Crystal Palace, 1883
2 Sketches: Flowing Tide and Fairyland, London, Crystal Palace, 1891
Liebeslied and Im alten Styl, London, Crystal Palace, 1895
Pensée mélodique and Gavotte, London, 1899 (Leipzig, 1899)
Concerto pastorale, fl, orch
Fantasia, F, org (n.d.);
Offertory, G, org (n.d.)
Pf music, chamber music
Edicions:
F. Schubert: Symphonie (Skizze) in E (Leipzig, 1884) [pf transcr.]
Literatura:
‘Schubert's Unfinished Symphony in E’, Musical Review, i (1883), 289
‘Some Details concerning the Completion and Instrumentation of Schubert’s Sketch Symphony … as performed … May 5, 1883’, PMA, xvii (1890–91), 177–90
Musical Reminiscences and Impressions (London, 1906)
OBRA:
(selective list)
Vocal:
The Ancient Mariner (cant., S.T. Coleridge), Birmingham Festival, 1867 (1867)
Paradise and the Peri (cant., T. Moore), Birmingham Festival, 1870 (1870)
The Raising of Lazarus (orat), London, 1873, vs (1874)
The Good Shepherd, op.26 (orat, J. Barnett), Brighton Festival, 1876, vs (1876), rev. 1897 (J. Bennett), vs (1897)
The Building of the Ship, op.35 (cant., H.W. Longfellow), Leeds Festival, 1880, vs (1880)
The Golden Gate (scena), A, orch, 1880
The Triumph of Labour (ode), London, Crystal Palace, 1888
The Wishing-bell (cant.), Norwich Festival, 1893, vs (1893)
The Eve of St Agnes (cant., J. Keats), London, 1913, vs (1913)
Tantum ergo, 8vv (1874)
17 partsongs mentioned in Baptie (1895); many separate songs
Instrumental:
Symphony, a, London, 1864
Ouverture symphonique, London, Philharmonic Society, 1868, rev. 1891
Piano Concerto, d, op.25, 1869, pf part (Leipzig, c1885)
Overture, The Winter's Tale, 1873
The Lay of the Last Minstrel, sym. poem (after W. Scott), Liverpool, 1874 (1874)
The Harvest Festival, suite, Norwich, 1881, rev. 1892 as Pastoral Suite
2 Sketches: Ebbing Tide and Elfland, London, Crystal Palace, 1883
2 Sketches: Flowing Tide and Fairyland, London, Crystal Palace, 1891
Liebeslied and Im alten Styl, London, Crystal Palace, 1895
Pensée mélodique and Gavotte, London, 1899 (Leipzig, 1899)
Concerto pastorale, fl, orch
Fantasia, F, org (n.d.);
Offertory, G, org (n.d.)
Pf music, chamber music
Edicions:
F. Schubert: Symphonie (Skizze) in E (Leipzig, 1884) [pf transcr.]
Literatura:
‘Schubert's Unfinished Symphony in E’, Musical Review, i (1883), 289
‘Some Details concerning the Completion and Instrumentation of Schubert’s Sketch Symphony … as performed … May 5, 1883’, PMA, xvii (1890–91), 177–90
Musical Reminiscences and Impressions (London, 1906)
Parlem en veu pròpia o en veu d'altri...
GROVE MUSIC ONLINE (source/font: aquí)
Gaudiu i compartiu!
Informació addicional...
AMAZON: Romantic Flute
CPDL: No disponible
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina