Obra de Paul Brill (1554-1626), pintor flamenc (1)
Parlem de Pintura...
Paul Brill (Anvers, 1554 - Roma, 1626) va ser un pintor flamenc que va treballar la major part de la seva vida a Roma, on es va establir a partir del 1575. A diferència d'altres autors flamencs, no només va treballar sobre tela, sinó també al fresc. Els seus mentors estilístics van ser Adam Elsheimer i Annibale Carracci. Les obres d'aquest autor li van proporcionar els paràmetres classicistes de l'idealisme italià. No content amb aquest aprenentatge, va voler aprofundir en el paisatge on el seu model va ser Claude Lorrain. Al costat de Paul va treballar el seu germà Mattheus, col·laborador íntim fins al punt que actualment es fa difícil distingir, en alguns casos, l'obra de tots dos. La seva obra va tenir una marcada vocació comercial ja que sovint les seves pintures viatjaven en vaixell cap als nombrosos clients espanyols, flamencs i britànics, que valoraven extraordinàriament aquests paisatges de petit format i d'agradable contemplació. És així com algun va acabar a les col·leccions reials espanyoles, actualment al Museu del Prado. Paul Brill va morir a Roma el 1626.
Font: En català: Paul Brill (1554-1626) - En castellano: Paul Brill (1554-1626) - In english: Paul Brill (1554-1626) - Altres: Paul Brill (1554-1626)
Parlem de Música...
Antonio Valente (c.1520 - c.1580) va ser un organista i compositor italià. Segons el prefaci escrit en la Intavolatura de cimbalo de 1576 per part de Frat'Alberto Mazza, Valente va patir ceguesa des de ben petit. Es desconeix gran part de la seva vida però sabem que va treballar com a organista a l'Església de San Angelo a Nido de Nàpols entre els anys 1565 i 1580. Scipione Cerreto el va incloure el 1601 entre els organistes morts a Nàpols, cosa que indica que ell va néixer, viure o treballar en aquella ciutat. La seva obra és molt important ja que representa una de les primeres publicacions per a teclat de l'escola napolitana. Va morir en una ciutat i en una data desconegudes.
OBRA:
Intavolatura de cimbalo … libro primo (Naples, 1576) [dated 1575 at the end of the volume]: 1 fantasia;
6 ricercares;
Salve regina;
3 intabulations;
6 sets of variations;
3 dances; ed. C. Jacobs (Oxford, 1973)
Versi spirituali sopra tutti le note, con diversi canoni spartiti per sonar ne gli organi, messe, vespere, et altri officii divini (Naples, 1580); ed. I. Fuser (Padua, 1958)
Font: En català: Antonio Valente (c.1520-c.1580) - En castellano: Antonio Valente (c.1520-c.1580) - In english: Antonio Valente (c.1520-c.1580) - Altres: Antonio Valente (c.1520-c.1580)OBRA:
Intavolatura de cimbalo … libro primo (Naples, 1576) [dated 1575 at the end of the volume]: 1 fantasia;
6 ricercares;
Salve regina;
3 intabulations;
6 sets of variations;
3 dances; ed. C. Jacobs (Oxford, 1973)
Versi spirituali sopra tutti le note, con diversi canoni spartiti per sonar ne gli organi, messe, vespere, et altri officii divini (Naples, 1580); ed. I. Fuser (Padua, 1958)
Parlem amb veu pròpia...
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Informació addicional...
PRESTOCLASSICAL: Valente, A: Intavolatura di Cimbalo (Naples 1576)
CPDL: No disponible
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ResponEliminaEstimado Pau:
ResponElimina¡Qué recuerdo tan maravilloso nos has contado sobre Valente!
(curioso lo del heavy-metal...). No me extraña q tengas a
(don) Antonio cerca de tus sentimientos.
...Yo quizá no tenga un hecho musical q me motivara como a tí,
pero sí recuerdo escuchar de pequeño El Amor Brujo en el LP de
mis padres, y quedarme prendado para siempre de Falla y del
flamenco (y entrarme el gusanillo de ¡¿qué es esto?! ¡Necesito
saber más!).
Ya más mayor, también en LP de mi madre, el fragmento de el
Funeral de Sigfrido, por Fürtwangler y la Filarmónica de Berlín,
me atravesó como el rayo y me convirtió a Wagner de inmediato...
...yo venía del folk-rock, de Ray Charles y de gente como Supertramp...
Volviendo a Valente (total novedad para mí) suena genial, parecido
como mencionas a Cabezón y compañía. Me encanta! Muchas gracias...
¡Viva la música y su capacidad para "remover" las almas!
Saludos, Daniel, desde Madrid.
Estimado Daniel,
EliminaLa verdad, te sorprendería la cantidad de referencias que la música "heavy" dedica a la música clásica. Ejemplos te podría dar muchos... de hecho, de vez en cuando y cuando el tiempo me lo permite, aún escucho alguno de mis antiguos grupos favoritos.... sin duda la música nos abre la puerta a mundos desconocidos... y en mi caso el Heavy me abrió la puerta, y de qué manera, a la música clásica!
Gracias por tus palabras!
Abrazo desde Barcelona!
Salut!
Pau
Anda,como la conversión de Pablo,azote de cristianos!!
ResponEliminajajaja!!! me alegro...dicen que los que escuchan Heavy
tienen medio pie en el caldero de Pedro Botero!!
Fuera broma,me encanta su pagina.
Gracias por el esfuerso,
un gaditano.
Somos un instante en la eternidad y una mota en la inmensidad.
juanito
El mundo nunca es como parece, y el heavy forma parte, también, de mi vida! Sin duda!
EliminaY aun siendo un instante insignificante... vamos a disfrutarlo con música, fiesta y buen humor!
Muchas gracias!
Abrazo!
Pau